Stangen

Alla inlägg den 4 oktober 2015

Av Emma - 4 oktober 2015 18:35

LC bed. A:0/A:0 - 4 fel

Av resultatet att dömma så gick inte denna tävling dåligt, inte alls, men ändå så är jag så grymt besviken. Varför det? Jo, för att jag bokstavligen "snubblade på målsnöret".

Ni vet känslan när man ser ekipage efter ekipage riva eller vägra och man bara tänker yeeees. Sen ska man in på banan, nästan sista startande och vet att om jag bara rider felfritt så får jag placering. Den känslan alltså. Sedan går man in där och bara ska rida felfritt - och så river man. Hela världen rasar samman - för man får inte en sådan chans särskilt många gånger. När man vet att det räker med att vara felfri! Precis så var det för mig!

Hela framridningen satsade jag på att tagga upp henne för hade planerat riktigt farliga omhoppningssvängar då hon verkligen var tvungen att vara allert. Så pigg var hon  - väääldigt pigg. Hoppade super på framhoppningen (se klippet här nedan) dessutom!

På banan då, vi kom för nära på varje hinder (lär mig se avstånden pleeeeeease!!!!) och på nr 2 kom vi så pass nära att hon inte hann dra upp tassarna tillräkligt högt. Otroligt surt. Något som gjorde det ännu värre var resultatlistan: Ettan 0+4 fel, tvåan 0+Ute och trean 4 fel. Sen kom jag som nr. 4. Kunde inte trean ridit lite långsammare, haha.

Så det ända positiva med detta var att jag slapp genomföra de där läskiga omhoppningssvängarna. Men de hade jag ju ändå inte tänkt göra när jag såg att det räckte med att va felfri. Så ja, besviken är jag helt klart. Detta är min vanliga otur - ödets ironi. ;)

Några bilder + screenshots från tävlingen:

           

Ett litet klipp från framhoppningen, visst är hon fin? ♥


Lisa (en kompis från Grankärr) fotade mig när jag red, när jag får de bilderna kommer de såklart upp här. ☺

Av Emma - 4 oktober 2015 18:18

Hej! Ni får ursäkta min dåliga bloggning nu i helgen men har haft mycket att göra och då får bloggen prioriteras bort. Sedan har jag inte direkt haft något direkt lust att blogga heller efter i går. Inte för att det gick dåligt egentligen, för det gjorde det inte, utan mer för att jag verkligen "snubblade på målsnöret". Mer om detta i ett inlägg som kommer snart. Innan tävlingen red jag Zorro på banan, samma övning som med Diara tidigare i veckan. Massor av lydnad med täta tempoväxlingar. Zorro blir lätt tung i handen när han får hoppa och då orkar jag inte hålla ihop honom. Så blev det även denna gång så jag fick kämpa som ett djur för att få igenom mina övergånger precis när jag ville ha dom. Men nyttigt var det, om inte för mig så för honom. En riktig genomkörare helt enkelt!


I dag hade vi utsläpp och mockning m.m hos Camilla på morgonen och sedan red vi ut en lugn sväng här hemma. Amanda hängde också på så alla 4 hästar var med. Det stod en stor koflock bredvid vägen som Kiwi och Diara blev livrädda för. Som tur var så var Zorro lugn och kunde gå först, annars hade vi nog stått där än, haha.

Jag har även hunnit jogga en runda i dag och fixat med lite andra nödvändiga saker. I morgon ska Kiwi och Emilio ridas (mamma har nästan lovat att jag ska få hoppa lite på Kiwi...) och sen blir det prao med Camilla på kliniken 13-21.


Ska försöka hinna lägga ut Flyingebilderna som några tidsinställda i morgon då jag antagligen inte kommer hinna blogga.

Ha en trevlig söndagskväll alla er stackare som måste ha söndagsångest... ;)

 

Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14
15
16 17
18
19
20
21 22 23 24 25
26 27 28
29
30 31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards