Stangen

Alla inlägg den 10 oktober 2015

Av Emma - 10 oktober 2015 20:50

Halloj sötnosar! Nu är även lördagen förbrukad, hoppas att eran har varit bra. Jag har dressyrtränat (se inlägget under) med Diara och så har jag joggat.

Vi åt min absoluta favvorätt till middag i dag, Biff Rydberg. MUMS!

 

Sedan har vi även hunnit med en höstphotoshoot. Man får passa på nu innan löven ramlar av. Bilderna blev superfina, ni får några smakprov här nedan.

I morgon ska jag först rida Emilio och sen bär det av till Kyrkekvarn med Victoria och hennes pappa för islandshästridning! Ska bli grymt kul! Har dessutom bokat Fredur, den hästen jag hade när jag var där och red i somras (bilder hittar ni i det HÄR inlägget). Så tagga, tagga, tagga!


Visst är bilderna to die for?!

           

Ny header kommer upp, så snart jag hunnit fixa en, med de nya bilderna! :D

Av Emma - 10 oktober 2015 20:15

Dagens träning var riktigt nyttig och riktigt jobbig, både för mig och Diara. Essi plockade som vanligt fram alla våra svagheter men berömde också det som utvecklats sen senaste träningen. Bl.a hennes ökade trav och stabiliteten i formen var något hon var väldigt nöjd med.

Så i dag focuserade vi på övergångarna, på att hon skulle arbeta rätt och vara rak i kroppen samt på att stärka galoppen. Det kämpigaste var nog att få henne rak då det var så otroligt mycket att tänka på samtidigt, och olika saker i de olika varven dessutom! I höger varv välter gärna framdelen i så då måste jag rida lite åt sluta hela tiden med framdelen på spåret och bakdelen innanför. I vänster därimot vill hela hon välta in och då blir det att rida mot skänkelvikning för att trycka ut henne. Puh!

Övergångarna förbereddes av en liten liten skänkelvikning som fick henne att behålla formen vidare in i nästa gångart och i galoppavsaktningarna slutade jag bara att rida galopp utan red trav istället UTAN att bromsa med tyglarna. Då övergick Diara till trav utan att slå sig fri.

I galopparbetet började vi jobba fram litev samling, riktigt kort galopp. Bara några språng så här att börja med eftersom hon behöver tid för att stärka sig men vi ska göra litegrann varje ridpass. Detta tyckte hon var jättejobbigt och ville gärna bryta av till trav om jag inte hann stoppa henne. Men på det sättet fick vi ju jobba lite extra på galoppfattningarna också, haha.

Så nu i kväll har jag suttit och skrivit ner ALLT som jag ska tänka på, det blev 2 sidor i mitt stora block. Kände att jag redan höll på att glömma en del. Får man mycket information på en gång är det alldeles för lätt att tappa något om man inte hinner få ner det på papper.


Måste också säga att jag tycker det är fantastiskt att Essi kan, genom att bara se oss, säga exakt vad jag ska göra, om det så bara är någon pytteliten förändring, och när jag gör det så blir det en sån otrolig skillnad. Så glad över att få ha en så duktig tränare, hon har hjälpt mig och Diara något otroligt! ♥♥♥

 

Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14
15
16 17
18
19
20
21 22 23 24 25
26 27 28
29
30 31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards