Stangen

Alla inlägg den 19 oktober 2015

Av Emma - 19 oktober 2015 22:09

Tjenare! Hoppas ni haft en bra dag? Jag har ju som sagt inte ridit men fått en hel del annat gjort. Musikvideon är nu ihopklippt och sparad som projekt, dock så krashade massa klipp när jag skulle spara ner den till fil. Orkade inte bråka med den nu i kväll så lät det va. Hoppas bara att det går att fixa till, orkar inte göra om när det blev så bra innan! För grym blev den! Först och främst valde vi en grym låt (Flashlight med Jessie J) och sen var det ju med grymma hästar i den (Emilio och Diara m.fl.) Budskapet tycker jag dessutom är klockrent: våra hästar är vårt Flashlight. Hehe, ja ni fattar. Måste bara bli högsta betyg på denna! ;)
I mon blir det dressyr på Diara. Ska försöka få mamma att longera Emilio samtidigt då jag inte hann det i dag.
Vi ses! Sov gott Sluttid: 22:09

Av Emma - 19 oktober 2015 08:03

Godmorgon! Skolan kallar igen, men denna vecka är ganska lugn. I dag & i mon har vi Elevens valdagar. Det innebär att vi har valt tre olika aktiviteter och sedan fått en av dem och ska göra den båda dagarna. Det var ingen av aktiviteterna som jag ville göra, haha, men fick iaf syslöjd. Vad jag ska sy har jag ingen aning om, får se vad det blir. Några tips?
Och sen på fredag ska vi åka med ekobussen och göra massa undersökningar osv. ute i skogen - sen är det höstlov! Det leder till att vi bara har två vanliga skoldagar. (Men lärarna har ändå hunnit klämma in ett prov, var inte oroliga.)

Iaf så var det inte detta jag skulle skriva om utan gårdagens ridning. Inte för att det är så mycket att skriva om. Det var jag och Amanda som red ut en lugn tur på Diara och Emilio. Vi skrittade mest med tanke på att Diara tävlade i lördags. Men det gick bra, Diara var som vanligt väldigt pigg och jag frös (som vanligt...). Det var ju bara minus tre ute och den tidiga morgon höstsolen värmer inte särskilt mycket. Men vackert var det!

I dag efter skolan ska jag och en kompis klippa ihop en musikvideo om våra hästar inför det bildprojektet som ska vara klart på torsdag. Det blir nog bra... Ha en bra måndag allihop!

Två öronbilder från i går där ni verkligen ser den vackra höstsolen:

Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14
15
16 17
18
19
20
21 22 23 24 25
26 27 28
29
30 31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards