Stangen

Alla inlägg den 12 oktober 2015

Av Emma - 12 oktober 2015 21:54

Vardagen är åter här och man har fallit in i de vanliga rutinerna. Läxor, prov och plugg, plugg, plugg. I morgon gör vi dock en liten avstickare från schemat då vi ska på gymnasiemässa uppe på Elmia. Jag vet egentligen redan vad jag ska välja men det ska ändå bli intressant.

Dagens ridning bestod av uteritt med Diara. Älgjakten startade ju i dag men inga jägare fanns kvar i skogen när vi gav oss ut. Trots det så tog vi vår reflexoutfit (reflexväst, reflexskrittäcke & reflexspö), bara för säkerhets skull. Diara var sådär överdrivit sjukt pigg som hon kan va ibland. Skrittade vi så taktade hon och dansade i sidled för att få trava, travade vi så hängde hon på bettet för att få galoppera och galopperade vi tog hon bettet och bara ökade. Jag hade ju dessutom dressyrsadel och därav ingen martingal. Men det gick bra, tog det (läs: skulle tagit det) ganska lugnt eftersom hon gick en tuff dressyrträning i lördags och ska hoppträna i mon. Hoppträna ja, ni hörde, eller läste rättare sagt, rätt! Första Lasseträningen sen i augusti. Det suger att ha en upptagen tränare men eftersom han är så grymt duktig så är det värt det flera gånger om (tänker med rysningar på Anneli som jag tränade lite för förra hösten...).
Så ja, det var allt från mig. Taggar gymnasiemässa & hoppträning i mon, sen plugg på kväll som jag taggar lite mindre för, hehe.
Sov gott sötnosar!

Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14
15
16 17
18
19
20
21 22 23 24 25
26 27 28
29
30 31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards