Stangen

Alla inlägg den 1 oktober 2015

Av Emma - 1 oktober 2015 10:17

God förmiddag! Hann inte skriva något i går kväll, vi körde i ett här. Åt frukost vid 8 och sen åt vi inget förrän när Cassino hoppat vid 17. Helt sjukt var det!
Cassino gjorde iaf en superrunda i sin 125 debut som var kval 1 för femåringarna och nollade. Var sjukt nervös under hela hans runda men Jörgen red honom superbra! I dag hoppar han kval 2, också det 125 cm. Tyvärr blir det i kväll så då har jag hunnit åka hem. Men, men så blir det ibland. Önskar att jag kunde stanna till söndag som övriga men ska ju tävla själv på lördag så det går ju inte... Kommer dock hålla tummarna stenhårt för Cassino och följa via equipe online. Nollar han i dag med så går han definitivt till lördagens final.
Bjuder på några bilder från i går, från morgonpromenaden, knoppningen & ridningen:

Fler bilder kommer komma upp senare, de är i kameran nu. Dessa var ju bara mobilbilderna.

Av Emma - 1 oktober 2015 10:00

Träns:

John Whitaker

Detta tränset är i väldigt mjukt och smidigt läder och perfekt för dig som söker det lite billigare kvalitetstränset med smal nosgrimma!

Jag köpte mitt från Skara Hästsport för 500 kr.

 

 Claridge House - strasshjärtan

Detta är mitt och Diaras första träns, lädret har blivit supermjukt nu efter ett tags användning. Ett gulligt och smäkert träns som inte är särskillt dyrt.

Jag köpte mitt på Hööks men minns inte priset. Finns dock inte längre till försäljning men ett liknande med stjärnor finns, även det på Hööks.

 

Claridge House - reservträns

Detta tränset som är f.d tävlingsträns har nu blivit reservträns. Har aldrig gillat det något vidare, stela remmar och för tjock nosgrimma...

Även detta köptes på Hööks - minns inte priset...

 

Sadel:

Hoppsadel - Santa Cruz Celine

Denna sadeln är grymt skön och ger ett jättebra stöd vid hoppning. En billigare version av en Butet helt enkelt - mycket prisvärd!

Vi köpte den begagnad men nypriset är ca 10.000 kr.

 

Dressyrsadel - Santa Cruz Arthur de Luxe

Världens skönaste sadel - man bara njuter av att sitta i den! Man sugs ner i sätet och sen sitter man där, en underbar sadel helt enkelt.

Vi köpte den begagnad men nypriset är ca 12.000 kr.

    

Benskydd:

JH Collection

Dessa har jag när jag tävlar, svåra att tvätta rena men väldigt snygga.

600 kr på Hööks.

 

Equi-Guard

Dessa benskydd är både stilrena och lätta att tvätta. Jag har ett par svarta till vardags och marinblå på träning.

350 kr på Hööks.

 

Några av mina schabrak:
       

(fast i Marinblått)


Våra två tävlingsoutfits är följande:

Hoppning (tränset är ju nu förtiden det översta i detta inlägg men har inte tävlat någon gång med det än)

 

Dressyr (tränset ska även här bytas ut)

 

Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14
15
16 17
18
19
20
21 22 23 24 25
26 27 28
29
30 31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards