Stangen

Alla inlägg den 26 oktober 2015

Av Emma - 26 oktober 2015 18:00

                                   

Av Emma - 26 oktober 2015 11:29

Denna soliga men kyliga höstdag som även är det första på höstlovet har en sålänge bjudit på en kall men mysig skrittrunda i skogen på Diara ihop med mamma och Kiwi. Diaras schema passar inte så bra just nu då det är hoppträning i morgon och hon tävlade i går. Fick lösa det med en lugn skrittur i dag, med all hennes energi tror jag inte att det är så farligt att det blir så här nån gång. Har även joggat en sväng och fick upp ett riktigt bra tempo som jag dessutom lyckades hålla, förutom när jag gjorde lite spurter då och då. Tummen upp!


I går hann jag redigera de flesta höstbilderna, har bara de på Wilma kvar. De finns nu utportionerade i fyra tidsinställda som kommer upp här på bloggen. Ett i kväll & tre i morgon. Emilio och Diara finns det rätt många bilder på medan på Kiwi och Zorro blev det bara en porträttbild. Något mer som jag gjorde i går var att longera Emilio och Zorro. Emilio hann jag innan det blev mörkt, han var jättelydig och duktig. När det var Zorros tur var det skumt så fick inviga ridbanebelysningen för denna säsongen. Zorro är ju lite speciell att longera då han inte är helt inne i det (longerar honom så sällan) och sen brötar han gärna på och lyssnar inte. Skritten och traven gick dock ganska bra. Var tvungen att vara med hela tiden så att han inte skulle få för sig att komma in till mitten. Men när han skulle galoppera - herregud! Han brallade loss som en galning och bockade, bockade och bockade. Ofta kom han då i korsgalopp och så fick vi börja om. Flera gånger bara tvärstannade han med näsan in mot mig och blåste som en stor älgtjur. En gång tänkte han fortsätta långsidan ner och drog till ordentligt i linan. Man har inte mycket att sätta emot en stor häst, det ska ni veta, men med envishet går det mesta. Han kom inte ut från volten! Haha, Zorro, jag vann! Det kostade bara en vrickad fot. Råkade nämligen trampa ner i en av de kratrar som bildats när han bockat och då vek sig fotleden. Det är inte så farligt dock, haltar inte, det är nästan skönare med belastning men har ont när jag inte belastar den, haha. I slutet fick jag iaf den smått uppstirrade Zorro att galoppera hyfsat lugnt och fint på volten. Puh...


Nu i eftermiddag ska jag ner till mormor och morfar och sova över natt. Mormor har lovat att vi ska baka lussebullar, hehe. Snart är det jul, gott folk!

Glöm inte att kika i på bloggen i em för att få se bilderna på Diara, som är först ut. ♥

Sneak peek:

    

Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14
15
16 17
18
19
20
21 22 23 24 25
26 27 28
29
30 31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards