Stangen

Direktlänk till inlägg 4 oktober 2015

Söndag

Av Emma - 4 oktober 2015 18:18

Hej! Ni får ursäkta min dåliga bloggning nu i helgen men har haft mycket att göra och då får bloggen prioriteras bort. Sedan har jag inte direkt haft något direkt lust att blogga heller efter i går. Inte för att det gick dåligt egentligen, för det gjorde det inte, utan mer för att jag verkligen "snubblade på målsnöret". Mer om detta i ett inlägg som kommer snart. Innan tävlingen red jag Zorro på banan, samma övning som med Diara tidigare i veckan. Massor av lydnad med täta tempoväxlingar. Zorro blir lätt tung i handen när han får hoppa och då orkar jag inte hålla ihop honom. Så blev det även denna gång så jag fick kämpa som ett djur för att få igenom mina övergånger precis när jag ville ha dom. Men nyttigt var det, om inte för mig så för honom. En riktig genomkörare helt enkelt!


I dag hade vi utsläpp och mockning m.m hos Camilla på morgonen och sedan red vi ut en lugn sväng här hemma. Amanda hängde också på så alla 4 hästar var med. Det stod en stor koflock bredvid vägen som Kiwi och Diara blev livrädda för. Som tur var så var Zorro lugn och kunde gå först, annars hade vi nog stått där än, haha.

Jag har även hunnit jogga en runda i dag och fixat med lite andra nödvändiga saker. I morgon ska Kiwi och Emilio ridas (mamma har nästan lovat att jag ska få hoppa lite på Kiwi...) och sen blir det prao med Camilla på kliniken 13-21.


Ska försöka hinna lägga ut Flyingebilderna som några tidsinställda i morgon då jag antagligen inte kommer hinna blogga.

Ha en trevlig söndagskväll alla er stackare som måste ha söndagsångest... ;)

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - Måndag 13 maj 12:29

Det var så galet somrigt i morse! Soligt och varmt och otroliga dofter från alla blommande träd. Jag och Diara var ute på en ridtur. Dagen till ära blev det en av Emilios standard rundor och var så mysigt men samtidigt väldigt mycket minnen ...

Av Emma - Måndag 13 maj 12:26


Emilios födelsedag i dag och tankarna går lite extra till honom ...

Av Emma - Söndag 12 maj 21:45

I morse red jag Diara en lugnare tur i skogen och hon var pigg och fin.Utöver det har jag bara pluggat hela dagen. Nästan en skam med tanke på att det var värsta sommarvädret ute med sol och 22 grader. Men plugget måste som vanligt alltid prioriteras...

Av Emma - Lördag 11 maj 19:15


I dag blev det lite hoppning med Diara. Hon kändes väldigt fin i traven under framridningen, galoppen var lite knackigare som vanligt. Vi hoppade inget avancerat utan bara ett räcke på varje långsida då vi inte tagit ut övriga hinder för säsongen än ...

Av Emma - Fredag 10 maj 12:12

Vi är redan inne i maj! Så sjukt vad snabbt det går och det är nu mindre än en månad kvar tills jag flyttar hem från Uppsala! Klinikrotationen är slut vilket känns helt galet då den pågått i 1,5 år och man levt i det konstant. Men nu läser vi sista k...

Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14
15
16 17
18
19
20
21 22 23 24 25
26 27 28
29
30 31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards