Stangen

Alla inlägg den 15 juli 2015

Av Emma - 15 juli 2015 16:10

I morgon är det äntligen dax för NF-mästerskapen - min dröm sedan jag var där och kollade för första gången 2011. Egentligen så börjar inte de riktiga mästerskapen förrän på fredag, i morgon är en vanlig lokal tävling - öppen för alla raser men som många ser som en chans att få kolla in och testa banan lite. Så även jag. Hade först tänkt hoppa en LC avd. A men det var finalen i Agria Pony Throphy och man var tvungen att ha kvalat in där. Så blev avd. B istället, startar näst sist på hela dagen... Dessutom ska dom ha dressyr på morgonen så det blir rätt sent. Suck.


Nu till dagens ridning. Emilio var först ut, den busiga shettisen är åter igen utbytt mot Emilios vanliga jag. Lite småseg och väldigt matglad. Fick upp hyfsad fart på honom efter ett tag iaf vilket förvånade mig, det brukar minsann aldrig gå att påverka hans tempo!

Nr 2 - Diara. Hon fick en ganska kort tur i skogen inför tävlingen i morgon. Fullt ös var det såklart med tanke på vilodagen i går, hihi.

Sist, men inte minst: Zorro. Jag och mamma skulle ridit Vattenfall men Kiwi hade vridit till sin sko lite så fick bli den vanliga urtråliga rundan för tredje gången i dag. För att ändå få lite roligt så skippade jag sadeln och körde barbacka. Då märke man verkligen hur muskad Zorro blivit sen jag red barbacka senast och fick skavsår i rumpan av hans ryggrad. Finns inget bättre än när man märker att ens träning givit resultat för det är just det som varit mitt mål - få honom bättre musklad! ♥

 

Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8
9 10 11 12
13 14 15
16
17 18 19
20
21 22 23 24 25 26
27 28
29
30 31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards