Stangen

Alla inlägg den 3 juli 2015

Av Emma - 3 juli 2015 18:15

I dag var första dagen på mitt sommarlov då ingen häst skulle ridas, och den lät vänta på sig i 3 veckor, haha. Självklart föredrar jag ju de dagar då hästarna ska ridas så det är tur att dessa dagar är ganska sällsynta.

Vad har jag då hittat på? Jo, var ute och joggade vid halv 7 innan det blev för varmt och sen åkte jag och mamma in till stan en sväng och handlade lite mat osv. Under eftermiddagen målade vi om våra hinderstöd (allt förutom botten som vi tar i morgon för minimal nedkladdning) + vita bommar. Badat har jag gjort också - 24 grader i vattnet! Så denna dagen har gått den med.

I morgon ska det enligt SMHI bli årets varmaste dag så det vill till att rida tidigt och kanske ta en häst på kvällen också...

Glöm inte att läsa inlägget om hoppträningen som finns under detta!

Av Emma - 3 juli 2015 17:30

Under denna träning satsade vi mycket på lydnad. Vi växlade mellan trav och galopp, och även vänster och höger galopp så att Diara aldrig riktigt visste vad som skulle ske och därför var mer lyhörd. I början var hon inte riktigt med och gillade inte avsakningarna då hon slog med huvudet. Men efter ett tag började hon lyssna mycket bättre och då fungerade även travövergångarna bättre. Det blev fel galopp någon gång men då var jag inte tillräckligt tydlig. Vi var ganska sega båda två i värmen (27 grader + tryckade sol) och svetten rann om oss. Jag glömde typ hela tiden att sträcka fram händerna över hindret, därav allt tjatet om det i filmen. Sorry Lasse, ska skärpa mig!

Överlag är jag supernöjd, duktig ponny & en jättebra lydnadsövning som defintivt ska sättas upp här hemma på banan någon dag!

En screenshot + film:

 

Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8
9 10 11 12
13 14 15
16
17 18 19
20
21 22 23 24 25 26
27 28
29
30 31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards