Stangen

Alla inlägg den 5 juli 2015

Av Emma - 5 juli 2015 18:31

Precis som jag skrev i går så stack jag ut och longerade Emilio på banan på kvällen. Han tyckte nog att det var skönt att få röra lite på sig för han pinnade på så glatt. Bockade och busade lite i galoppen också - såklart! Efteråt red jag ner honom till sjön och plaskade lite. Först ville han som vanligt inte gå i utan for baklänges rakt in i vår dyn box - blev livrädd och slängde sig åt sidan samtidigt som han stegrade. Där satt jag utan hjälm och väst, barbacka i shorts. Då är man glad för sin gryma shettisbalans och för att man ridit den lille skrutten i 9 år, hehe.
När jag väl hoppade av och ledde i honom var det inga problem - då var det ju någon som ha litade på som gick först. Väl i plaskade han runt, busade med näsan i vattnet och åt vass, haha. Helt otroligt hur mycket han betyder för mig! ♥♥♥

   

I dag då? Vid halv 7-tiden red hela familjen ett pass på banan. Diara och jag red dressyr, mamma och pappa hoppade för att öva lite inför tävlingen som vi ev. ska ha i helgen. Diara var otroligt fin! Helt sjukt att hon har utvecklats så mycket sen förra Essi träningen när vi nästan bara har tränat lite då och då på raksträckorna i skogen. Hon var underbart mjuk och formen satt som en smäck! Galoppen briljerade, som vanligt men även traven var superfin! I skritten saknade jag lite framåtbjudning dock, det var väl det ända. Skänkelvikningarna blev också bra, särskilt till vänster medans det till höger var något kämpigare men jag fick igenom henne i slutet. Ett till Essi pass i morgon kommer göra susen! Sedan kunde jag ju förstås inte låta bli, när hindrena ändå stod uppe, så jag tog ett skutt över räcket och ett över oxern innan jag travade av i en lägre form. Diara tyckte nog att hindrena var lite fjantiga jag menar 50 cm är ju ingenting för henne men det var ganska lagom i dressyrsadel tyckte jag, haha. Jag lovar er, har ni aldrig hoppat i dressyrsadel så gör det för det är riktigt roligt!

Efter det red jag hos Camilla (inlägget under) och vid lunchtid joggade jag i värmen (alla sa att jag var galen) innan jag badade. Det var 27 grader i vattnet i dag vilket gjorde att det inte kylde riktigt ordentligt så fick ta en kalldusch efteråt, hehe. Helt otroligt var varm man blir av att jogga!

 

Av Emma - 5 juli 2015 18:20

Det var riktigt längesen jag red hos Camilla senast men i dag var det dax igen. Qajsa är ju såld nu så vi rider på Cassino och Maja.

Båda pållarna var lite sega i dag, vilket inte är så konstigt med tanke på värmen. Men tycker ändå att Cassino var väldigt fin i både traven och galoppen. Vi red den vanliga svängen i skogen och smalt långsamt bort i solen, hehe.

Efteråt blev hästarna avspolade, tror nog att de uppskattade det.

Ful och dålig stallbild på Cassino i dag:

 

Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8
9 10 11 12
13 14 15
16
17 18 19
20
21 22 23 24 25 26
27 28
29
30 31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards