Stangen

Alla inlägg den 6 juli 2015

Av Emma - 6 juli 2015 14:50

I dag förvånade Emilio mig genom att vara riktigt pigg under uteritten. Och vad roligt det blev! Då spelade det ingen roll att molnen hängde tunga på himmeln och vi blev dygnsura av allt vatten som låg på grenar, blad och grässtrån efter nattens regn. Emilio kan alltid få mig glad men när han är pigg, då är det någon speciellt!
Och även att det enligt vädret skulle regna hela förmiddagen bröt solen igenom några gånger under Essiträningen, som ni förresten kan läsa mer om i inlägget under detta.
Ha en fortsatt bra måndag!

Av Emma - 6 juli 2015 14:44

Är otroligt nöjd med Diara i dag! Hon var så fiiiiiiin! Formen var inga problem och därför kunde vi lägga fokus på mer utvecklande och uppbyggande övningar istället. Vi jobbade mycket med små volter, skänkelvikningar, öppnor, slutor och nosade även lite på förvänd galopp. Trodde att Diara skulle vara svårare att hålla kvar i förvänd galopp än hon faktiskt var, hon bytte bara tre gånger. Vi nosade som sagt bara på det så vid red en långsida samt en hörnpassering åt gången innan vi bröt av. Just förvänd galopp är väldigt lösgjörande och uppbyggande och man märker stor skillnad när man, efter att man jobbat med den, jobbar i rätt galopp igen. Ett helt annat påskjut från bakdelen! Men traven var nog ändå finast i dag, skritten var lite seg nämligen. Hon maskar lite med tempot. Så tills nästa träning måste jag lägga in mer skrittarbete även att jag tycker det är tråkigt för det går så långsamt... Men iaf, superfin ponny i dag! Pappa fotade massor så några bilder kommer upp här när jag redigerat dem. Ni får ett litet smakprov, de är dock lite suddiga eftersom jag fotat på kameran med mobilen:

Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8
9 10 11 12
13 14 15
16
17 18 19
20
21 22 23 24 25 26
27 28
29
30 31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards