Stangen

Alla inlägg den 10 juli 2015

Av Emma - 10 juli 2015 22:05

Min smått sega ponny har förvandlats till en superpigg, glad och busig shettis och frågan är; Hur har det gått till? Även i dag låg han på ordentligt och bockade så mycket att jag var tvungen att ta mantag. Fast oftast spang han så fort att han inte hann bocka, hihi.
Även Diara var pigg, red Vattenfall med henne för sista gången under sommarlovet i och med hennes vila nu efter NF-mästerskapen. Vi njöt för fullt båda två trots kylan och snålblåsten. Synd att man inte kan stanna tiden.
Övrig tid har gått åt till förberedelser inför i morgon då Hägghults Sommarhopp 2015 går av stapeln, dock endast inom familjen denna gång. Jag hoppar 40 på Emilio och 80 på Diara. Av mamma och pappa är Diara förhandsfavorit. Jag är självgod nog att tro att jag vinner, vilken häst är dock mer tveksamt. Diara är ju snabbare och mer hoppvan men Emilio hoppar ju bara häften så högt (mindre tid i luften) och kan ta betydligt snävare svängar. Och kanske blir det mamma eller pappa som tar hem det? Spännande! Iaf så har banan byggts, nummerskyltarna målats och startlista fixats. Här går vi in för det på riktigt!
Har hunnit med en promenad med Amanda och Buster också! Wilma var väl inte överlycklig direkt, hon ville mest hem till mamma... ;)

Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8
9 10 11 12
13 14 15
16
17 18 19
20
21 22 23 24 25 26
27 28
29
30 31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards