Stangen

Alla inlägg den 16 januari 2016

Av Emma - 16 januari 2016 19:36

Dagens stora händelse har ni precis läst, om ni inte hoppade över rubriken förstås. ;) I såna fall kommer upprepningen här: Diara är ihop släppt med de andra hästarna! Jag var nervös, jättenervös. Tänk om hon skulle bli helt galen och skada sig igen... Jag var egentligen helt säker på att hon skulle bli galen. Men hon var förvånande lugn. Nosade först bara runt lite som om hon inte riktigt fattade att hon var lös i ett stort bete. Efter typ en kvart började hon busa runt lite, först i galopp men sen mestadels i trav med stora luftiga steg. Hon fick igång Zorro också och i slutet var det mest han som försökte få igång henne genom att fösa henne och bita i hennes täcke. Ni ser en liten sammanklippt film från detta längst ner i inlägget.


Vid halv 9 begav oss jag och Amanda ut i skogen på Kiwi och Emilio. Pappa valde att rida efter lunch istället för att Diara skulle kunna få gå med bara Zorro, den snällaste, i hagen den första timmen innan övriga vilddjur kom ut, hehe. Kiwi var hyfsat pigg, men inte jätte. Och Emilio var hyfsat seg, men inte jätte. Haha, som vanligt med andra ord.


Vid 10 åkte jag ner till Camilla och red China, se inlägget under, och sen under eftermiddagen har jag kikat lite på ridläger för jag vill gärna åka på ett... Helst typ Jump Camp men det kostar ca 9000 och det känns ju liiiite dyrt, hehe. Men iaf ett träningsläger som man får ut något av även om valiga läger också är kul såklart. ;) Men antagligen blir det inget, precis som förra och förrförra året... Sen har jag gjort lite skolarbete och ska fortsätta med det nu.


I morgon upprepas denna dagen, känns det som. Ridning med Amanda på morgonen och ridning hos Camilla vid 10. Det som skiljer är att även Diara ska ridas, eller ja, skrittas. Så jag och pappa skrittar ut ihop efter lunch på våra pållar.


Ni får ha en trevlig lördagskväll & en trevlig söndag. ♥

Filmen från när Diara släpps i annan hage än sjukhagen för första gången på över en månad:


 

Av Emma - 16 januari 2016 19:30

Jag ljög för er i går, det blev mer än en häst att rida, hehe. Camilla hörde av sig i gårkväll och ville ha hjälp så att vi kunde rida alla tre ihop; hon, jag & Emelie. Så det var till att lasta in sadeln i bilen efter morgonritten här hemma och åka ner dit.

China var supersuperfin i dag. Väldigt pigg i början men lugnade sig sedan och gick i samlad både trav och galopp på grusvägarna. Hennes gångarter är lite ponnyaktiga, som jag säkert har nämt tidigare, och påminner om Diaras. Därför gillar jag ju dem lite extra, hihi.


Vi ska ut alla tre i morgon också, samma hästar och antagligen samma runda. ☺

Några dåliga stallbilder på China från i dag samt två bilder från innan vi red iväg:

         

Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards