Stangen

Direktlänk till inlägg 21 juli 2015

NEW FOREST MÄSTERSKAPEN 2015

Av Emma - 21 juli 2015 20:36

Att det faktiskt är över nu känns helt obegripligt! Jag som gått från att de det som en stor och omöjlig tävling, till att ana att det kanske en dag skulle bli möjligt, till att ha det bekräftat och längta dit, till att faktiskt rida in på den stora gräsbanan. Det tog 4 år men nu har jag varit med! Resultatet var bra, trots det är jag inte nöjd. Av många anledningar... 


LC bed. A:0/A:O - 4 fel

Denna gången tog lastade vi ut lite överdrivit tidigt för att jag verkligen skulle få till en bra framridning. Plastbanden var inte lite läskiga denna gång, är glad att vi tog den diskussionen i torsdags, hehe. Så jag jobbade igenom henne riktigt ordentligt på framridningen, låtsades att jag red ett dressyrpass hemma och det ledde till att hon blev superfin! ♥ Framhoppningen var också super även att hon höll på att tappa sin luva hela tiden p.g.a att den är lite för liten, hehe...

På banan då... Fortfarande en fantastiskt fin ponny, det flöt på så fint med bra avstånd på nästan alla hinder. Sen kom hinder nr 6, näst sista i grunden. Jag tyckte att avståndet blev bra, jag red som jag skulle, Diara bjöd fint. Ändå ramlade bommen ner! Har kollat på filmen om och om igen och jag gör inget fel, inte hon heller! Det verkar helt enkelt som att hon inte fick upp bakbenen tillräckligt högt. Jag tycker att detta kunnat ske på en annan tävling, mycket p.g.a att detta var just NF-mästerskapen. Årets stora mål! Men det roliga, som egentligen inte är det mista roligt, är att min önskan var att alla andra skulle riva så att det räckte med att nolla för att få placering. Och just så blev det - endast två dubbelnollor och så två som fick 21 resp. ute. i omhoppningen. Det var de fyra som blev placerade. Det som gjorde att min plan sprack var ju dock att jag också fick 4 fel, haha. Riktigt surt! Jag hade kunnat få placering i min "drömtävling" och den där lilla äckliga gröna bommen förstörde det! Kommer, och har egentligen redan, retat hjäl mig på det! Men bommen föll och jag fick nöja mig med en 7:e plats och åkte hem lagom sur och rosett lös. Men Diara var jättefin och fick självklart massa pussar efteråt ändå, hihi. Nu får Diara en härlig sommarvila, det behöver hon efter denna helgen!

Några bilder & screenshots:
                     

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - Måndag 13 maj 12:29

Det var så galet somrigt i morse! Soligt och varmt och otroliga dofter från alla blommande träd. Jag och Diara var ute på en ridtur. Dagen till ära blev det en av Emilios standard rundor och var så mysigt men samtidigt väldigt mycket minnen ...

Av Emma - Måndag 13 maj 12:26


Emilios födelsedag i dag och tankarna går lite extra till honom ...

Av Emma - Söndag 12 maj 21:45

I morse red jag Diara en lugnare tur i skogen och hon var pigg och fin.Utöver det har jag bara pluggat hela dagen. Nästan en skam med tanke på att det var värsta sommarvädret ute med sol och 22 grader. Men plugget måste som vanligt alltid prioriteras...

Av Emma - Lördag 11 maj 19:15


I dag blev det lite hoppning med Diara. Hon kändes väldigt fin i traven under framridningen, galoppen var lite knackigare som vanligt. Vi hoppade inget avancerat utan bara ett räcke på varje långsida då vi inte tagit ut övriga hinder för säsongen än ...

Av Emma - Fredag 10 maj 12:12

Vi är redan inne i maj! Så sjukt vad snabbt det går och det är nu mindre än en månad kvar tills jag flyttar hem från Uppsala! Klinikrotationen är slut vilket känns helt galet då den pågått i 1,5 år och man levt i det konstant. Men nu läser vi sista k...

Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8
9 10 11 12
13 14 15
16
17 18 19
20
21 22 23 24 25 26
27 28
29
30 31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards