Stangen

Alla inlägg den 3 september 2015

Av Emma - 3 september 2015 22:09

Dagens ridning gick jättebra. Satte upp några mini hinder i skogen som jag hoppade över med båda hästarna. Diara hoppade för första gången sen förra tävlingen för två veckor sedan. Vi har ju satsat allt på dressyren nu det senaste. Hon tyckte det var superkul att få hoppa lite, full fart mot hindren, haha. Jag och Victoria hade jättekul, alltid lika trevligt med sällskap. Sällskapet under ritt två var ju pappa istället och det roligaste med att rida med honom och Zorro är att Zorro och Emilio tävlar mot varandra hela tiden, hihi. Då får jag lite hjälp på traven med farten. Emilio tyckte också att det var jättekul att hoppa och busade på för fullt.

I morgon ska jag rida igenom ett lättare dressyrpass med Diara och så ska hon badas inför lördag. Har kännt mig lite krasslig hela kvällen; fryser och har ont i halsen. Vore ju typiskt om man skulle dra på sig någon dunderförkylning eller ännu värre, feber nu inför dressyrtävlingen och inte att förglömma, hopptävlingen nästa helg! Så nu ska jag sooooova ihop med min värmekudde och hoppas att jag känner mig bättre i morgon även om jag inte tror det... Jag är verkligen en optimistisk människa!

Av Emma - 3 september 2015 14:39

Gårdagens träning var verkligen givande. Först fick jag jobba igenom henne riktigt ordentligt på stora mittvolten genom ökningar, minskningar, öppnor och slutor. Hela tiden med små kommentarer här och var om vad som skulle rättas till, det är vad jag gillar bäst med Essi, hon lämnar verkligen inget åt slumpen. I höger varv ville Diara gärna glida ut med rumpan så fick ständigt peta in den och att hålla koll på allt samtidigt fick det att gå runt i huvudet på mig, haha. Men voltarbetet i alla gångarter gav verkligen resultat för hon blev mycket finare. Efter det red jag upp programmet för Essi och hon hade en liten lapp där hon antecknade poäng. Vi fick mest 6or och 7or och hennes hypotes var ca 60%, något som förvånade mig. Trodde typ max 55, eftersom det inte alls gick lika bra som i söndags. Men det kanske betyder att jag har chans på mer än 60% om jag bara får till det lika bra som i söndags. Å andra sidan så är ju Essi lite "hemmablind" på oss och ger kanske därför lite bättre än vad en domare som aldrig sett oss innan gör... Mycket funderingar kring det där, haha.
Vi avslutade med ytterligare lite voltarbete, Diara var inte riktigt där vi ville ha henne. Hon hängde sig gärna i handen så fick kämpa mig genomsvettig innan hon släppte och efteråt kom huvudvärken som ett brev på posten, haha. Känns verkligen skönt att ha detta pass i bagaget inför lördag.

Just nu sitter jag i bussen påväg hem från skolan. Var inne en sväng på bibblan och det blev det klassiska "gå in och lämna tillbaka en bok, kom ut och ha lånat tre nya" syndromet. När jag kommer hem ska jag rida Diara en kortare sväng i skogen ihop med Victoria och Dora och hon ska även rida upp LC:1 för mig och så får jag leka expert, hehe. Får se hur det går... Sen ska jag rida Emilio ihop med pappa och Zorro. Kvällen avrundas sedan med veckans två sista läxor. Får se om jag hinner blogga ngt i kväll oxå, kramizar sålänge.

Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards