Stangen

Alla inlägg den 12 september 2015

Av Emma - 12 september 2015 22:03

Kvällens uteritt på Emilio ihop med pappa och Zorro blev lite speciell, haha. Innan vi red iväg så ringde polisen och sa att det var en gammal dam som gått vilse i våra trakter och frågade om vi kunde gå och leta efter henne. Hon skulle stå vid ett nybyggt älgtorn sa hon så vi gjorde lite avstickare här och var under vår uteritt för att kolla läget vid olika älgtorn. Vi skulle även kolla de torn som var ovanför den branta backen men jag vill ju helst inte rida upp med Emilio för den i onödan eftersom hans kondis inte är på topp och jag är för lång så vi bestämde stt jag skulle vänta där nere i de ca fem minuter det skulle ta att kolla läget. Men när Zorro galopperade upp för backen blev Emilio tokig där nere. Han steppade åt sidorna och när han ändå inte fick springa efter så reste han sig rakt upp, tog bettet och sedan bar det av i full galopp. Kurvan innan backen nästan låg vi ner i och gruset sprutade om hovarna. Sedan for han som en raket upp för backen och kom ikapp Zorro. Inte illa det, när shettisen galopperar snabbare än halvblodet upp för backen. Men han var rejält anfådd efteråt. Trodde faktiskt aldrig att jag skulle galoppera upp för den med Emilio någon mer gång i livet men där hade jag tydligen fel. Överraskningar, överraskningar...

Damen hittade vi dock tyvärr inte, hade varit coolt att komma i tidningen som "Ryttarna som räddade den gamla damen" eller liknande, haha. Men polisen hittade henne iaf, vilket var skönt. Tänk om hon hade varit tvungen att vara ute själv i natt, usch, stackarn!

Och tävlingen undrar ni, ska den inte nämnas? Jodå, vi dubbelnollade men som vanligt räckte inte tiden till placering. Mer om tävlingen i ett tävlingsinlägg som förhoppningsvis kommer i morgon det beror på, måste plugga massor inför provet nästa vecka eftersom jag inte hann det i dag.
Avslutar detta flummiga inlägg med en urgullig bild på Wilma som har gosat ihop sig i sin korg. Skulle vilja ta en photoshoot på Wilma nån gång igen men det kommer jag nog aldrig att hinna och sen är hon så svår att fota också eftersom hon är svart - hon blir bara en svart klump på alla bilder...
(Observera hennes vita öga, haha. Så går det när man fotar med blixt, hehe.)

Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards