Stangen

Direktlänk till inlägg 23 januari 2016

Läsarfråga: Vad har du för musiksmak?

Av Emma - 23 januari 2016 09:30

Musiksmak är något som är unikt för varje enskild person. Jag menar, även om en artist har jättemånga fans så har ju inte alla dom samma favoritlåt.


Jag fick en fråga om vad jag har för musiksmak och ja, det är en näst intill omöjlig fråga att svara på... Jag lyssnar på lite allt möjligt, allt från lugna till fartfyllda låtar. Musik jag däremot inte gillar är exempelvis hårdrock, metal, rapp, hip hop, klassisk musik samt den typiska Avicii musiken. Och att jag inte gillar just Avicii musik kanske ni tycker är lite konstigt, med tanke på att den är den mest populära typ, hehe. Men jag tycker helt enkelt att den är seg och malande samt mycket ren musik, om ni förstår vad jag menar. Jag gillar låtar med mycket text.

Mina favoritartister är en lättare fråga att svara på. Det är utan att tveka Timoteijs och YOHIOs låtar som jag lyssnar mest på. Hos Timoteij är alla bra, det är precis min stil, särskilt deras album Tabu. Hos YOHIO får jag rensa lite mer. Det finns instrumental låtar som åker bort och även bangbang låtar, dvs. såna som knappt har melodi eller ordentlig text för det bara bankar massa trummor och han sjunger med en röst då det låter som att han ska kräkas, haha. Men de allra flesta är bra.
   


Om jag ändå ska försöka visa min smak så kan ni få några exempel. Min absoluta favoritlåt är:
Our Story - YOHIO


Bästa Timoteij låtarna finns i deras album Tabu:


Sen lyssnar jag på allt ifrån denna...
Invidia - YOHIO


...till denna:
Prophet in Disguise - YOHIO


Mina favvolåtar hittar ni i denna spellistan:


Jag bryr mig inte om vilket år låten är ifrån när jag lyssnar, som många gör. "Den låten är ju sååå gammal, den kom ju typ hösten 2015!" Hör man många säga. Och håll i er nu då, för denna låten (som är från Melodifestivalen 2011) lyssnar jag fortfarande på för den är så grymt bra:
Alive - Linda Pritchard



Och när? Ja, jag lyssnar nästan bara på musik till och från skolan för att motverka min åksjuka. Förr lyssnade jag när jag joggade men har kommit underfund med att det är mycket skönare utan musik i öronen. Musik är ingen stor del i mitt liv och jag har absolut ingen taktkänsla. Mitt B i musik har jag enbart fått genom att briljera i det teoretiska. Det kan hända att jag lyssnar nån gång när jag sitter vid datorn och får lite feeling men det händer inte så ofta. I såna fall lyssnar jag via Spotify men eftersom det drar så mycket surf så lägger jag alltid in de låtar jag lyssnar på påväg till och från skolan på mobilen via iTunes. Det är jättesmidigt!

Det var väl lite om min musiksmak, kommentera gärna om ni har fler frågor ni vill att jag ska ta upp i ett inlägg.

Vad lyssnar ni på för musik?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - Onsdag 17 april 21:14

Startade min dag i stallet där jag red en tur på Diara. Det var riktigt soligt och härligt och fick nästan lite sommarkänsla. Även Diara var på tårna och ville galoppera massa. Sommarkänslan avtog dock snabbt när jag kom tillbaka och det började sn...

Av Emma - Tisdag 16 april 21:47


Har varit lite tomt här nu men har inte hänt mycket mer än skola och plugg. Nu är jag iaf hemma igen och kommer bara det tillstå söndag. Så mysigt! Dessutom har det äntligen börjat kännas lite vårigt ute och kommit mycket blommor och lite knoppar på ...

Av Emma - Söndag 31 mars 21:47


Enligt termometern var det 15 grader i dag men jag tyckte ändå det var mycket kallare än tidigare dagar. Kanske berodde på att det inte var någon sol, haha. Jag började dagen med en uteritt på Diara. Hon var rätt tittig och oharmonisk. Dessutom frö...

Av Emma - Lördag 30 mars 21:06

Hoppas att ni har haft en fin påskafton! Jag började min med en tur i skogen på en väldigt tittig och spänd Zorro. Sedan åkte vi till mormor och morfar på fika och resten av dagen spenderades hemma. Promenad och lek med Molly och sen började jag plug...

Av Emma - Fredag 29 mars 21:54

Jag och Diara hade en så härlig ridtur i morse! Vi red min favoritrunda och det var riktigt vårigt och soligt. Njöt för fullt! Precis vad jag behövde efter alla långa sega pluggdagar i Uppsala senaste veckorna. Diara var i sitt esse och galopperade p...

Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards