Stangen

Alla inlägg den 2 december 2016

Av Emma - 2 december 2016 19:26

Snön kom i natt, alldeles lagom tills decembers början - så mysigt. Och vad som är ännu bättre är att en nästan läxfri helg väntar! Tänkte skriva lite om helgens planer här, istället för att bara nämna att det är fredag. ;)


I morgon ska jag rida Emilio och Diara. För Emilio blir den lite galopp på fältet i nysnön och på Diara en vanlig lugn uteritt med sista traven och galoppen innan vintervilan. Diara ska dessutom släppas ihop med de andra hästarna igen, för första gången sedan hennes skada. Hon är nu utläkt sen flera veckor och får börja gå i en ojämn hage igen. Det fick hon egentligen från det att hon var friskförklarad men vi ville inte riskera något. Emilio får nu gå i sin lill-hage fram till efter lunchfodringen istället då vi inte vill att Emilio och Diara ska äta i samma hage. Ingen av dem är ledare utan de kaxar bara mot varandra och ni såg ju hur det gick förra året, hehe. Syftar på Diaras djupa sårskada för er som inte minns.


På söndag händer det lite mer. Då ska jag först skritta Diara en sväng i skogen, sedan rida en pålle, antagligen Emilio, med Victoria och sedan troligtvis rida hos Camilla också.


Nästa vecka påbörjar Diara sin tre veckors långa vintervila. Den är egentligen "onödig" med tanke på hur mycket hon har vilat redan men känns ändå bra att vara på den säkra sidan och lite extra vila skadar ju aldrig.

Min sötnos.♥

 

Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9 10
11
12 13
14
15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards