Stangen

Alla inlägg den 30 december 2016

Av Emma - 30 december 2016 17:45

Hej! Hur har eran dag varit? Jag startade min med en uteritt på min alldeles egna galenpanna ni-vet-nog-vem. ;) Hon var som sagt väldigt pigg och i galoppen slängde hon med huvudet och busade runt, haha. Sedan åkte jag ner till Camilla där vi för en gångs skull bara red en häst var. Jag fick välja mellan China och Cassino så då tog jag China eftersom det var längesen jag red henne. Hon var ganska spänd men stundtals fin. Både hon och Cassino var väldigt tittiga så de skrämde upp varandra lite grann, hehe.


I morgon avslutar jag året med att först rida Diara ihop med Amanda och Emilio. Sen ska Camilla träna mig och Zorro och även testa honom själv vilket ska bli väldigt intressant. Jag tycker att Zorro är väldigt lik Cassino att rida förutom att han är mycket segare så vi får se om hon håller med. Dessutom har jag aldrig tränat för någon på Zorro utan bara "självlärt" oss tillsammans och vi har gjort en jätteutveckling som ekipage men just nu står det ganska stilla. Inte för att det spelar någon roll egentligen då vi inte satsar på riktigt utan han är mer ett roligt project som jag kan träna extra på men att få några tips från Camilla tror jag ändå skulle ge oss en stor skjuts framåt. Kommer dock kännas väldigt konstigt att träna på honom, han är den ända av våra hästar som jag aldrig gjort det på innan. Spännande spännande.


Insåg nu att jag glömt skriva om när jag red hos Camilla i går. Då red vi först ut i skogen, jag på Maja och hon på China. Majsan var jättefin och pigg, särskilt när vi galopperade grusvägen upp. Sen red vi på banan. Jag hade Cassino och hon hade Quicken. Han är ju inte riden så många gånger så Cassino fick bara förhäst och så travade vi runt några varv innan hon gick in med honom och jag red ett riktigt pass med Cassino. Det gick helt okej. Fick inte till det mer än stundtals men Camilla gav mig lite tips så att det gick bättre och som jag dessutom ska tänka på överlag när jag rider. Hatar att man alltid lägger sig till med någon dum ovana under vintervilan när man inte tränar regelbundet.


Bjuder slutligen på tre bilder på Cassino, två från innan vi red iväg i dag och en öronbild från ridbanan i går:

     

Av Emma - 30 december 2016 10:00

   

Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9 10
11
12 13
14
15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards