Stangen

Alla inlägg den 10 december 2016

Av Emma - 10 december 2016 19:27

I dag när vi red våran luciaritt i byn så kände man verkligen att julen närmar sig. På tisdag är det redan lucia liksom - hur sjukt är inte det?! I dag tog vi dessutom in och klädde våran julgran så nu ska den bara vänja sig vid inomhusklimat i nån vecka innan vi kan höja värmen så smått. Ska bli så mysigt när man kan börja sitta vid den. ♥♥♥


Iaf, nu till vad inlägget kanske skulle handla om. ;) I går red jag som sagt Zorro efter skolan då jag slutade redan halv ett. Han var jättefin precis som förra ridturen! Mjuk och lätt i handen med bra påskjut och egen framåtvilja. Så duktig! ☺


I dag började jag min dag med att rida Zorro igen men ihop med Amanda & Emilio istället för mamma & Kiwi. Han var betydigt segare i dag men efter att jag låtit Emilio galoppera före och hållt in honom en liten stund så var han på tårna igen. Det bästa var dock att han trots segheten i början inte var det minsta tung i handen som han brukar vara de sega dagarna. Detta är tredje passet på raken han är så fin, kanske har han äntligen förstått att tyglarna inte är en hängmatta för huvudet, haha.

Har även joggat och gjort kemiläxan och vid tre träffades jag och Amanda i stallet för att fixa iordning hästarna inför luciat. Victoria ångrade sig och hängde inte med... Jag var lucia, Diara luciahäst, Amanda tärna och Emilio tomtehäst. Om våran skönsång var något att hänga i julgranen (haha) kan man väl diskutera men vi hade grymt kul och det är en väldigt mysig tradition. Diara var ganska så taggad kan man lugnt säga, en tickande bomb i varje hov. Först och främst har hon ju vintervila nu och hade vilat i nästan en hel vecka plus att hon aldrig varit med om något sånt här innan. Enligt henne rider man när det är ljust och man skrittar inte in på andras gårdplaner och står stilla där i flera minuter medan ryttare sjunger med en fruktansvärd stämma på ryggen, haha. Så det blev en hel del trav- och galoppförsök, vissa vägra-gå-historier samt att hon inte stod still under ett enda besök. Hade dock blivit förvånad om hon varit annorlunda, hehe. Emilio därimot är byns kändis och har varit med på alla såna här påhitt under alla år så han är kolugn förutom att han tappar tålamodet efter ett tag och inte vill stå still. Men att gå omkring i mörkret är inget han tycker är särskilt konstigt. ;)

Massa bilder från luciatåget hittar ni i inlägget här under.


I morgon ska jag och Amanda rida ihop igen fast på Emilio och Kiwi istället. Det är jakt i skogen så vi får hålla oss på banan. Ska bli kul att rida Kiwan igen, det var längesen nu. Sen ska jag rida en pålle hos Camilla och sedan åka med henne till Lasse (som jag brukar hoppträna för) och löshoppa Camé och Quicken. Så den dagen lär nog gå den med, hehe.

Ha en bra lördags kväll!


Den fina inbakade flätan i Diaras svans som jag faktiskt blev lite stolt över:

     

Av Emma - 10 december 2016 19:25

Här kommer några bilder från årets luciatåg i byn. Ni får ursäkta kvaliteten men blir inte så mycket bättre när det är såhär mörkt.

                     

Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9 10
11
12 13
14
15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards