Stangen

Alla inlägg den 23 december 2016

Av Emma - 23 december 2016 20:09

Jag antar att jag inte är ensam om att inte fatta hur det kan vara julafton i morgon?! Tiden har gått skitfort, rent ut sagt! Jag har faktiskt fixat två bonusinlägg till er utöver "God Jul-inlägget" och det vanliga - som en liten julklapp. ;)


Nu till det jag egentligen skulle skriva om, nämligen ridpasset med Casper. Det märktes tydligt i början att han inte blivit genomriden på länge men efter en stunds jobbande blev han verkligen superfin. Lång och låg i formen och åtminstone hyfsat lugn, hehe. I galoppen red jag lite accelerationer och det var han genast med på och han bromsade även upp sig fint efteråt. Sedan trodde han dock att det var ökningar som gällde hela tiden, haha. Överlag red vi ett väldigt basic joggingpass. Inget i den högre formen utan bara streching helt enkelt. Ska bli jättekul att få komma igång med honom nu igen för det märktes verkligen att han tyckte att det var kul att bli riden lite mer ordentligt igen.

Jag & Casper i somras:

 


Efter ridningen hos Marie så joggade jag en sväng och under eftermiddagen har jag gjort julgodis ihop med mamma. Det blev knäck, chokladkola och vit choklad tryffel. Mums!


I morgon ska jag och Emilio ut på våran traditionella julaftonsritt. Blir nog ingen avancerat direkt men en liten sväng iaf. ♥ Julen firas sedan hos mormor och morfar i vanlig ordning.

Hoppas ni får en underbar julafton i mon och alla paket ni har önskat er. ;)

Av Emma - 23 december 2016 09:52

Zorro var väldigt taggad i dag. Vi red en runda som vi inte brukar rida så det tyckte han var extra kul. Tog ett bra tag att få honom lugn igen efter våra galopper, hehe.
Öronbild:

Nu är jag påväg till Casper. Var så kul att få ta på sig shortchapsen och ridskorna igen, det var längesen jag red mer "på riktigt" och har saknat det sååå mycket.

Av Emma - 23 december 2016 07:48

Diara hälsar godmorgon med ett spånigt öra ;)

Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9 10
11
12 13
14
15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards