Stangen

Alla inlägg den 24 december 2016

Av Emma - 24 december 2016 18:00

Här kommer till sist inlägget om Timoteijs konsert, deras näst sista någonsin, som jag var på förra veckan. Mest bilder men även lite text & en film.


Vi kom dit ca 2 h innan det började då vi tänkte att det kanske skulle bli svårt att få en plats. Dock så hade de inte insläpp förrän 1 h innan men hon som var ansvarig tyckte inte att vi skulle behöva stå ute i kylan så vi fick komma in tidigare. Det bästa med det var att Timoteij just då soundcheckade så vi satte oss längst bak för att inte störa och fick en liten privatkonsert skulle man kunna säga.;)

Bild endast på när Cissi tränade lite själv inför sin egna spelning som hon skulle ha senare på kvällen:

   


När de var klara så flyttade vi fram oss till första bänkraden. Perfekta platsen! Jag satt och pluggade matte för fullt ända tills det började. Folk undrade nog, haha. Kan iaf meddela att psalmstället funkar lika bra för matteböcker. ;)

 

Sedan började det äntligen och timmen gick alldeles för fort trots att de körde två extra nummer. Massa bilder kommer här. Kvaliteten får ni ursäkta, var svårt att få bra bilder när det var så mörkt men har iaf försökt ljusa upp dem så mycket som möjligt.

                                       

Efteråt var det glöggmingel & signering i kyrkan. Passade på att prata lite med Cissi påväg till signeringsbordet:

 

Från signeringen:

     

Bild på oss tillsammans:

 


Här kommer slutligen bilder på det jag köpte.

Tre singlar, deras EP som de släppte i år (den som det är närbild på) & en penna:

     

Plansch:


 

T-Shirt:


     


Avslutar inlägget med en film på en av de låtarna de sjöng:


 

Av Emma - 24 december 2016 11:41

Årets julaftonsritt blev väl inte i det härligaste vädert direkt. Det var i någon slags "ministorm" med blåst och snöblandat regn som jag och Emilio gav oss ut. Han vill verkligen inte gå och var ganska orolig av sig p.g.a blåsten. När ett träd blåste omkull inne i skogen flög att typ tre meter upp i luften, haha. Det klarnade som tur var upp under turens gång så kunde ta en bild på oss efteråt när vi varit nere vid huset och snott åt oss knäckebröd. Inte till mig dock. ;)

Nu ska vi snart åka till mormor och morfar - ha en fortsatt bra julafton!♥♥


Här är vi! (Man ser ut som en stor klump med ridväst under tjock vinterjacka, haha. Och om nån undrar så höll jag på att frysa ihjäl ändå...)

   

Av Emma - 24 december 2016 11:00

Man kan fortfarande hitta massa "glitterstrån" på stallgången och i gruset utanför stalldörren sen jag och Amanda gjorde i ordning hästarna inför luciaritten.


Boken jag läser i just nu heter "Morgonstjärnan". Läs mer om de böcker jag har läst på min bokblogg www.bokglantan.bloggplatsen.se


Jag stör mig på att nästa års NF-mästerskap ska hållas i Laholm och inte i Vetlanda. Därför kommer vi antgaligen inte kunna vara med. *storgråtande emoij*


Det jag äter på julbordet är skinka, Janssons frestelse (om den inte smakar för mycket sill) och prinskorv.


Mer än hälften av mina rosetter har jag tagit med Diara (och jag hoppas att det blir fler nästa år).


 

Av Emma - 24 december 2016 05:00



Önskar er alla en riktigt GOD JUL!

Tack för att ni läser bloggen!   



       


Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9 10
11
12 13
14
15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards