Stangen

Alla inlägg den 22 december 2016

Av Emma - 22 december 2016 22:08

Hej igen! Här kommer inlägget om min dag.

Red ju som sagt Emilio en sväng i skogen först. Han var lite ömfotad, då han fått nya dojor under förmiddagen, men ändå ganska pigg. Vi körde många busgalopper och hade sådär kul som bara vi kan ha när vi är själva i skogen. På väg hem blev han jätterädd för något bakifrån och stack i full galopp. Det tog ett bra tag innan jag fick stopp och då var han fortfarande väldigt skrämd även att jag pratade lugnande med honom hela vägen hem. Vet inte vad han blev rädd för, kanske nåt vilt djur som inte jag märkte. Tyckte synd om honom iaf. <3

Efteråt fick han sin "julklapp" av mig. En oplanerad sådan dock, haha. Jag insåg att hans tvättsvamp var väldigt dålig och nästan av på mitten så rotade fram en ny till honom. Så värst glas verkar han inte ha blivit dock av hans ansiktsuttryck att dömma. ;)

Sen åkte jag ner till Camilla för fortsatt ridning. Medan hon mockade fick jag rida ett pass på Cassino på banan vilket var jättekul och som alltid väldigt lärorikt. Till skillnad från Camillas övriga hästar måste han ridas mer framåt för att komma ner i den låga formen. Jättefin blev han efter en stunds arbete i både trav & galopp.

När vi sedan skulle rida ut på Maja & China var det så gott som helt mörkt. Men vi red ändå och travade och galopperade några vändor fram och tillbaka på grusvägen mitt i skogen. Hade aldrig vågat rida där själv i mörkret men när man är två är det aldrig lika läskigt. ;) Man såg knappt vägen så mörkt var det men väldigt rolig upplevelse att dundra fram i full galopp genom mörkret. Maja var jätteduktig och inte alls så tittig som China så därför fick vi vara först. I vanliga fall brukar det vara tvärtom så det var lite förvånande.

Pållarna i stallet efteråt:

Och bästa Camilla hade dessutom köpt en julklapp till mig - så gulligt! Fick ett showkit med hovbalsam, pälsglans och spray för att bevara knoppar och liknande i manen. Och som om inte det vore nog så fick jag dessutom ett presentkort på 300 kr på Hööks! Tack tack tack!!!!

I morgon ska jag först rida Zorro och sen åka till Marie och rida Casper! Ska bli jättekul då det är så längesen jag red honom nu då han, som ni kanske minns, blev skadad i höstas. Nu är han äntligen i gång igen - har saknat honom! Sedan blir det julgodisbak ihop med mamma för hela slanten. Mys mys!

Invidge min Timoteijtröja i dag i skolan! Den var dock för stor men men, bättre det än för liten, hehe. Och på tal om Timoteij så ska jag försöka hinna fixa bilderna därifrån i morgon. Sov gott! <3

Av Emma - 22 december 2016 12:35

Asså ni fattar inte hur mycket jag har längtat efter att få skriva den rubriken! Så härligt med lov så jag vet inte vart jag ska ta vägen. Eller jo, det vet jag egentligen. Så snart hästarna har ätit upp sin lunch ska jag ut och rida Emilio och sen vid halv tre ska jag hjälpa Camilla att rida en av hennes pållar vilket ska bli jättekul. Förra helgen var jag ju tvungen att avstå p.g.a allt plugg men nu kan inget stoppa mig, haha.


I går red jag och mamma en sväng på Kiwi och Zorro. Zorro var ganska spänd och blev rädd några gånger. Han brukar inte vara sån men han tyckte att det var läskigt i går. ;)


Nej, nu ska jag börja dra mig ut till stallet, vi hörs senare!

 

Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9 10
11
12 13
14
15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards