Stangen

Alla inlägg den 25 december 2016

Av Emma - 25 december 2016 12:15

Roligare julafton än i går har man väl haft, hehe. Absolut ingen fel på julklapparna för dem är jag jättenöjd med och julmyset var på topp. Dock så var inte jag på topp... Vi kom hem från mormor och morfar vid halv sju och då gick vi ut och tog in hästarna + firade dem. När vi kom in, vid halv 8 deckade jag i sängen med feber. Var seg och trött hela dagen men det blev bara värre och värre. Kunde gett mig den på att jag skulle bli sjuk nu när jag kunde slappna av efter allt plugg, det är liksom typiskt mig. I vanliga fall blir det dock bara en förkylning men inte nu inte. Blääää. Så "sov" (ja, ni vet hur bra man sover med feber...) från halv 8 till kl 7 på morgonen och var knappt något bättre.


Då kan ni säkert gissa vad har har gjort under förmiddagen förstås? Iaf ni som känner mig. Varit i stallet och ridit såklart. Det var inte det bästa kanske för frös så att jag skakade trots samma kläder som jag har när det är kallare än minus tio och nu var det plus två, haha. Zorro var som tur var inte så dragig i munnen iaf för så öm som jag är i hela krtoppen hade det inte varit så roligt. Vi tog det ganska lugnt och det var roligt men kallt. Emilio orkade jag inte rida så longerade honom istället. För en gångs skull gick vi lika snabbt runt fyrkantsspåret när jag skrittade fram honom, i vanliga fall får jag typ släppa honom efter mig. ;) Han var pigg och busig i linan, tror att han uppskattade det för var längesen jag longerade honom nu. Känns skönt att ha fått stallet klart. Nu är jag så gott som död och ska fixa lite grejer vid datorn, bl.a skriva inlägg om mina julklappar (som kommer ut i mon) + lägga in Diaras vaccinationer i tdb. Hoppas jag blir bättre tills i mon för då ska ju Diara sättas igång efter vintervilan och det vill jag inte skjuta på samtidigt som jag inte tror att det är den bästa idén i fall jag fortfarande är sjuk. Det kommer nog gå rätt hett till nämligen, hehe.

Ha en bra juldag!


Julfirande med hästarna i går, ursäkta att jag ser död ut för det var jag:

   

Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9 10
11
12 13
14
15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards