Stangen

Alla inlägg den 26 december 2016

Av Emma - 26 december 2016 13:09

Hej! Jag mår glädjande nog lite bättre i dag, i går var det hemskt. Nästan 40 graders feber hade jag, blää. Som jag skrev i går var Diaras vintervila slut i dag och det innebar att det var dax för årets största självmordsritt, haha. Jag red ingen lång sväng men lite i alla gångarter och i galoppen exploderade hon formligen och stack med mig en gång... Är inte det minsta förvånad, energin bubblade ur öronen på henne. Men kul var det iaf även att man märkte tydligt att man inte var helt kry när man behövde anstränga sig för att få stopp på henne.


SMHI har utsänt en klass 2 varning över vårt område i kväll och det ska tydligen blåsa med 23-25 m/s vilket är riktigt ordentligt. Så vi har bunkrat upp med vattenhinkar och annat för att förbereda oss inför ett troligt strömavbrott. Lugnet före stormen. ;)


Diara innan ridturen i dag:

   

Av Emma - 26 december 2016 11:00

Här kommer bild på några av mina julklappar. Inte alla men de jag tycker bäst om.


Showkit + presentkort på 300 kr från Camilla. Det enda jag inte har egen bild på.


   

Jodhpur med stålhäta, svarta:


 

Charles Owen hjälm:


 

JH collection ridstrumpor:


 

Dressyrsadelgjord med platta för att sadeln ska ligga mer stabilt:


 

Almanacka 2017 med våra egna hästar:

 

The Shadowhunters Codex:


 

Ridbanebokstäver (sååå nödvändigt då våra är kass)


 

Ponnyboken 2017:


 

"Lurvdyna". Vet inte riktigt vad det heter men man lägger den på sadeln för att sitta mjukare och varmare:


 

Hästalmanacka 2017:


 

Min Hästs julnummer. Då mamma och pappa felaktigt anser att jag är för gammal för att prenumerera på Min Häst (hehe) men jag fortfarande älskar tidningen! En kompromiss alltså. ;)


  

Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9 10
11
12 13
14
15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards