Stangen

Alla inlägg den 12 december 2016

Av Emma - 12 december 2016 14:29

Okej, här kommer inlägget om min söndag.
På morgonen red jag och Amanda Emilio och Kiwi på banan. Kiwi var jättefin men väldigt pigg. I traven fick vi till riktigt vettigt arbete medan i galoppen handlade det mer om att det inte skulle gå fortare och fortare hela tiden, haha. Hon är så rolig att jobba med! Vi avslutade med att rida LB:1, nästan första gången tror jag. Och väldigt bra för att vara just första gången. <3

Sedan åkte jag ner till Camilla och red där. Först red jag China på banan medan Camilla mockade. Jag jobbade henne i lugn låg form men många övergångar. Vi red även skänkelvikningar och rullade över lite bommar. Hon var jättejättefin! Mjuk och med en bra framåtbjudning.
Sen red vi ut på Cassino och Maja. Jag valde Maja denna gången då hon oftast är piggare än Cassino. I går undrar jag dock om det inte var tvärtom. Cassino var väldigt taggad och även om Maja också var pigg så var hon inte sådär tittig som hon brukar.
Efter det åkte vi ner Lasse (som jag hopptränar för) och löshoppade Camé. Hon hade aldrig sett en bom innan då hon bara är 2 år men hoppade jättefint ändå. Riktigt fin teknik - lovande inför framtiden.

Resten av dagen gick åt plugg, i vanlig ordning. ;)


China på en tävling i höstas:

 

Av Emma - 12 december 2016 11:38

Solig men kall måndag i dag. Vi har minus fem och snö hos oss tyvärr. Då blir det sådär hårt igen... Red därför Zorro på fältet tidigare i dag (vi börjar skolan 11.45) Det var första gången jag red honom där och han var helt överlycklig och jättepigg. Jobbade honom på volt längst ner först och han var jättefin. Mycket tempo och jag fick passa honom då han ville dra iväg upp för fältet lite då och då, hehe. När han väl fick galoppera upp så bockade han nästan av mig men när jag blev arg så galopperade han hyfsat samlat upp och frustade som besatt. Det bara lös av lycka om hela honom. Sötnosen! <3

Nu är jag strax framme vid skolan, skriver senare om min söndag för hinnder inte det nu. Ha en super måndag!

I väntan på bussen innan:

Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9 10
11
12 13
14
15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards