Stangen

Alla inlägg den 4 december 2016

Av Emma - 4 december 2016 21:56

Det har inte varit ont om hästar och ridning för mig i dag vill jag lova. Först skrittade jag Diara en sväng i skogen, sista turen innan hon får på vintervila i morgon. Inte så mycket att säga om det mer än att det var väldigt mysigt. Vi red iväg medan det fortfarande var väldigt skumt men snön ljusade ju upp det lite plus att det blev ljusare och ljusare hela tiden under rittens gång.
Sedan skulle jag ju ridit med Victoria men hon försov sig så jag red Zorro en tur själv. Han var DRÖMFIN i dag! Har nog aldrig haft så kul på honom innan. Han var jättepigg och busig men ändå mjuk i munnen och inget dragig. Vi busgalopperade en hel del vill jag lova, hehe.
Öronbild på Diara:

Efter det åkte jag ner till Camilla och där blev en häst till tre hästar, haha. Inte så bra för pluggschemat kanske men kul var det iaf. Red först China en lugnare tur i skogen medans Camilla mockade & fixade stallet. China hade vilat några dagar vilket märktes - hon typ taktade hela rundan och tyckte att allt var jätteläskigt. Hon är verkligen ponnylik. <3
Sen red vi ut ihop på Cassino och Maja. Då blev det mer tempo, bl.a en lång galopp på grusvägen. Cassino var jättefin och pigg.
Och nu till det som nog var roligast - jag fick sitta på Quicken! För er som inte vet så är han Toscas näst sista avkomma och nu 2,5 år. Han håller på och ridas in och i dag var det fjärde gången han hade ryttare på sig. Men han var hur snäll som helst och jag lyckades faktiskt stanna honom med tyglarna några gånger. Att gå för skänklarna fattade han dock inte än, hehe.
Jag & Quicken:

Måste även få bjuda på dessa urgulliga bilder på tre halvbröder. Från vänster: Tompa (en av Toscas första avkommor som Camilla sålt för många år sedan men som nu sen någon vecka tillbaka är inackorderad hos henne igen - sååå söt och sååå lik en connemaraponny!!!), Campari (Toscas sista avkomma, född förra året, Carmens helbror) och så Cassino som ni alla känner till. ;)

I morgon börjar vi inte förrens kvart i 12 då vi har kompensationsledigt från engelskan p.g.a att vi skrev uppsats efter skoltid förra veckan. Jag och mamma ska därför rida en sväng på Emilio och Kiwi på morgonen, det var därför Emilio fick vila i dag i fall någon undrade det. ;)
Nu får ni sova gott och ha en bra måndag i mon! :D

Av Emma - 4 december 2016 14:15

                   

Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9 10
11
12 13
14
15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards