Stangen

Direktlänk till inlägg 2 januari 2016

Mitt 2015, del 3 (juli-september)

Av Emma - 2 januari 2016 10:00

Juli

I juli kom sommaren på riktigt, med värme och sol. Den 1/7 tog jag mitt första dopp i sjön och hade även hoppträning för Lasse, någon som nästan var olidligt på hans stekheta sandbana utan någon skugga alls. Men Diara var duktig som vanligt, om än lite trött av värmen.

Sedan badade jag i sjön så gott som varje dag och ibland t.o.m 2 grr. Den 4:e fick Emilio hänga med ner och svalka benen något som han verkade uppskatta.

   

Den 6:e hade vi en superträning för Essi på förmiddagen...

   

... innan vi åkte ner till Malmö och sov på hotell där för att dagen efter fortsätta ner till Falsterbo Horse Show! Det var första gången jag var i Falsterbo och dagen bjöd på sol men även lite blåst. Inlägg HÄR. Några bilder därifrån:

       

Den 11:e, när vi var lagom fyllda med inpriation, hade vi Hägghults Sommarhopp här hemma på ridbanan. Jag hoppade 80 cm med Diara och vann. Hoppade 40 cm med Emilio och kom tvåa. Pappa och Zorro (60 cm) kom trea och mamma och Kiwi (50 cm) blv fyra. Inlägg HÄR.

         

Sedan kom äntligen vecka 29, veckan jag längtat till och drömt om i flera år - jag skulle äntligen få starta i New Forest Mästerskapen i Vetlanda. Vi hoppade en uppvärmningsklass, LC bed. A på torsdagen. Diara var sjukt tittig och jobbig på framridning och framhoppning men väl inne på banan hoppade hon super och satte en klockren nolla! Inlägg HÄR.

 

Dagen efter, när dressyren och utställningarna hölls var vi där utan häst och kollade runt lite. Fick bl.a lite mer kött på benen vad det gäller att visa häst för hand som jag tänker ta nytta av NF-mästerskapen 2016. Träffade även Diaras pappa Hoppenhofs Jop för 2:a gången.

 

Sedan var det dax! Den 19 juli, på Zorros 14-års dag, deltog jag slutligen i NF-mästerskapen. Jag & Diara hoppade LC bed. A:0/A:0 och var sååååå nära att få en placering men en äcklig grön-vit bom som valde att falla hindrande oss. Jag mår så dåligt när jag tänker på detta, så ja det är nog bättre ni läser inlägget (HÄR) om ni vill veta mer...

     

På kvällen firades 14-åringen (Zorro) med pussar & tårta!

     

Efter NF-mästerskapen gick Diara på sommarvila i en vecka men under tiden hände andra grejer!

Den 24/7 red jag och Emilio vår årliga "långtur" nämligen Vattenfall som är bådas favorit. Där vore det skam att kalla honom seg och gammal, haha. I år hade jag även med picknick så vi stannade till vid sjön och fikade lite. Bästa, bästa lilla ponnyn! ♥

   

Diara fick även en ny urgullig sommargrimma samma dag:

 

Emilio fick också en ny grimma i samma veva - en Mullegrimma såklart!

   

Den 29/7 var vi iväg till Börjes i Tingsryd. Utbudet var inget vidare men vi fick iaf med oss lite nya sockerbitar (cavalettistöd) hem. På väg hem svängde vi förbi Hööks i Växjö och där blev det mer lyckat - ett Mulleschabrak till Emilio hängde med hem:

     


Augusti

I samband med att Diara började sättas igång efter vintervilan åkte jag iväg till Halmstad fyra dagar (3-6/8) med mormor och morfar och campade på Hagöns camping. Det var helt underbart - massor av sol och bad!

         

Dagen efter (7/8) red jag islandshäst för första gången! Jag red Fredur på Kyrkekvarn ihop med ett gäng tyska turister. Inlägg HÄR.

   

Och dagen efter det, 8/8 åkte jag till Falköping och kollade på Timoteih för första gången! Det var grymt att se dem live och dessutom att träffa dem! Inlägg HÄR.

   

Den 12 augusti åkte jag med Diara till min kompis och så badade vi ihop med våra hästar precis som förra gången. Inlägg HÄR.

   

Den 15:e hopptränade jag ihop med Camilla. Det var första träningen efter sommarvilan och Diara var jättefin som vanligt.

   

Samma kväll reste sig Emilio när vi kopplade för honom för vagnen, därav slutet på inkörningen för alltid... Inlägg HÄR.

Dagen efter hade vi sommarphotoshoot med Emilio och Diara, några favoriter:

   

Skolan började igen den 19:e (började nian! :O) men dagen innan löshoppade vi Emilio upp till 70 cm, såhär duktig var han:

20/8 hoppade jag bana 70 & 90 cm ihop med Victoria och Dora. Diara var jättefin, film på 70-rundan:

Till helgen, 23/8, var vi i Aneby och hoppade LC, en superrunda. Dubbelnolla men tyvärr ingen placering. Inlägg HÄR.

   

Näst-sista augusti hade vi en liten ridphotoshoot på Diara, Kiwi och Zorro när jag och mamma red. Några bilder:

        

Och Emilio red jag på fältet:

 

September

1 September firade jag och Emilio 9-årsdag. Där kan man tala om att tiden går fort!

Den 2:a hade jag och Diara dressyrträning inför vår 1:a dressyrtävling som ägde rum den 5 september. Vi red en LB:1 och fick 57,14%. Diara var superfin men var lite rädd för transporten som domaren satt i, hehe. Inlägg HÄR.

   

Veckan efter hoppade vi en LC i Tranås. Vi var dubbelnolla men hon var väldigt lam så känslan var inget vidare. Inlägg HÄR.

 

Dagen efter invigde jag Diaras nya träns som kommit några dagar tidigare.

 

Den 19:e hade vi det årliga höstbadet för alla hästar utan Diara då hon badades innan tävlingar och sånt istället. Vi badade dom även på våren men har inga bilder från det så valde att hoppa över att skriva om det. I samband med detta började vi även ta in hästarna på nätterna.

   

Den 26:e hade jag hoppträning för Camilla...

 

...innan jag den 30:e, under min prao, hängde med henne ner till Flyinge där Cassino skulle gå Breeders. Han hoppade kval ett, 125 cm, den 31:e och var felfri!

 

          

Och inte att förglömma! Den 28 september fyllde Wilma 11 år!

 


Missa inte "Mitt 2015, del 4 (oktober-december)" som kommer upp i kväll.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - Måndag 13 maj 12:29

Det var så galet somrigt i morse! Soligt och varmt och otroliga dofter från alla blommande träd. Jag och Diara var ute på en ridtur. Dagen till ära blev det en av Emilios standard rundor och var så mysigt men samtidigt väldigt mycket minnen ...

Av Emma - Måndag 13 maj 12:26


Emilios födelsedag i dag och tankarna går lite extra till honom ...

Av Emma - Söndag 12 maj 21:45

I morse red jag Diara en lugnare tur i skogen och hon var pigg och fin.Utöver det har jag bara pluggat hela dagen. Nästan en skam med tanke på att det var värsta sommarvädret ute med sol och 22 grader. Men plugget måste som vanligt alltid prioriteras...

Av Emma - Lördag 11 maj 19:15


I dag blev det lite hoppning med Diara. Hon kändes väldigt fin i traven under framridningen, galoppen var lite knackigare som vanligt. Vi hoppade inget avancerat utan bara ett räcke på varje långsida då vi inte tagit ut övriga hinder för säsongen än ...

Av Emma - Fredag 10 maj 12:12

Vi är redan inne i maj! Så sjukt vad snabbt det går och det är nu mindre än en månad kvar tills jag flyttar hem från Uppsala! Klinikrotationen är slut vilket känns helt galet då den pågått i 1,5 år och man levt i det konstant. Men nu läser vi sista k...

Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards