Stangen

Direktlänk till inlägg 22 december 2016

Dan före dan före dopparedan

Av Emma - 22 december 2016 22:08

Hej igen! Här kommer inlägget om min dag.

Red ju som sagt Emilio en sväng i skogen först. Han var lite ömfotad, då han fått nya dojor under förmiddagen, men ändå ganska pigg. Vi körde många busgalopper och hade sådär kul som bara vi kan ha när vi är själva i skogen. På väg hem blev han jätterädd för något bakifrån och stack i full galopp. Det tog ett bra tag innan jag fick stopp och då var han fortfarande väldigt skrämd även att jag pratade lugnande med honom hela vägen hem. Vet inte vad han blev rädd för, kanske nåt vilt djur som inte jag märkte. Tyckte synd om honom iaf. <3

Efteråt fick han sin "julklapp" av mig. En oplanerad sådan dock, haha. Jag insåg att hans tvättsvamp var väldigt dålig och nästan av på mitten så rotade fram en ny till honom. Så värst glas verkar han inte ha blivit dock av hans ansiktsuttryck att dömma. ;)

Sen åkte jag ner till Camilla för fortsatt ridning. Medan hon mockade fick jag rida ett pass på Cassino på banan vilket var jättekul och som alltid väldigt lärorikt. Till skillnad från Camillas övriga hästar måste han ridas mer framåt för att komma ner i den låga formen. Jättefin blev han efter en stunds arbete i både trav & galopp.

När vi sedan skulle rida ut på Maja & China var det så gott som helt mörkt. Men vi red ändå och travade och galopperade några vändor fram och tillbaka på grusvägen mitt i skogen. Hade aldrig vågat rida där själv i mörkret men när man är två är det aldrig lika läskigt. ;) Man såg knappt vägen så mörkt var det men väldigt rolig upplevelse att dundra fram i full galopp genom mörkret. Maja var jätteduktig och inte alls så tittig som China så därför fick vi vara först. I vanliga fall brukar det vara tvärtom så det var lite förvånande.

Pållarna i stallet efteråt:

Och bästa Camilla hade dessutom köpt en julklapp till mig - så gulligt! Fick ett showkit med hovbalsam, pälsglans och spray för att bevara knoppar och liknande i manen. Och som om inte det vore nog så fick jag dessutom ett presentkort på 300 kr på Hööks! Tack tack tack!!!!

I morgon ska jag först rida Zorro och sen åka till Marie och rida Casper! Ska bli jättekul då det är så längesen jag red honom nu då han, som ni kanske minns, blev skadad i höstas. Nu är han äntligen i gång igen - har saknat honom! Sedan blir det julgodisbak ihop med mamma för hela slanten. Mys mys!

Invidge min Timoteijtröja i dag i skolan! Den var dock för stor men men, bättre det än för liten, hehe. Och på tal om Timoteij så ska jag försöka hinna fixa bilderna därifrån i morgon. Sov gott! <3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - Måndag 13 maj 12:29

Det var så galet somrigt i morse! Soligt och varmt och otroliga dofter från alla blommande träd. Jag och Diara var ute på en ridtur. Dagen till ära blev det en av Emilios standard rundor och var så mysigt men samtidigt väldigt mycket minnen ...

Av Emma - Måndag 13 maj 12:26


Emilios födelsedag i dag och tankarna går lite extra till honom ...

Av Emma - Söndag 12 maj 21:45

I morse red jag Diara en lugnare tur i skogen och hon var pigg och fin.Utöver det har jag bara pluggat hela dagen. Nästan en skam med tanke på att det var värsta sommarvädret ute med sol och 22 grader. Men plugget måste som vanligt alltid prioriteras...

Av Emma - Lördag 11 maj 19:15


I dag blev det lite hoppning med Diara. Hon kändes väldigt fin i traven under framridningen, galoppen var lite knackigare som vanligt. Vi hoppade inget avancerat utan bara ett räcke på varje långsida då vi inte tagit ut övriga hinder för säsongen än ...

Av Emma - Fredag 10 maj 12:12

Vi är redan inne i maj! Så sjukt vad snabbt det går och det är nu mindre än en månad kvar tills jag flyttar hem från Uppsala! Klinikrotationen är slut vilket känns helt galet då den pågått i 1,5 år och man levt i det konstant. Men nu läser vi sista k...

Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9 10
11
12 13
14
15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards