Stangen

Alla inlägg den 5 februari 2016

Av Emma - 5 februari 2016 18:37

Innan jag börjar skriva om vad jag gjorde efter skolan  i dag så måste jag visa vilken vacker soluppgång vi hade över sjön i morse när jag var påväg till bussen:

 

När vi pratar hästar så har jag haft en Stangesdag, inte bara p.g.a att jag bara har ridit honom utan för att vi har haft sådär riktigt mysigt ihop! Innan vi gav oss ut i den stenfrusna naturen borstade jag supernoga, borstade igenom svansen samt borstade manen åt båda håll för att få bort döda hår och passade då på att rykta ordentligt under manen också för det är svårt att komma åt där när all man hänger över. När jag sedan bortsade tillbaks den var den jättefluffig, försökte ta bild där man såg fluffet, både på manen och svansen, men det blev inte så tydigt som jag ville...

         

Sedan tog vi en riktigt mysig runda ihop. Emilio blev rädd för en skogsmaskin ute i skogen och tack vare den så kom tempot upp lite också, hehe. För övrigt brydde jag mig inte så mycket om att han småsegade lite ibland utan njöt bara av att sitta på min favorits rygg i solen. Dessutom så var det väldigt hårt och fruset och han hade fått nya skor under förmiddagen så han var lite ömfotad, i vanlig ordning.

   

Efter ridnigen stack jag ut och joggade. Fick lite feeling tack vare det soliga vädret och spang därför lite extra långt + att jag sprang uppför Finnerydsbacken (den branta). Joggade även upp på utkiksberget och pausade lite där, det är en så härlig känsla att stå där uppe - man ser så långt och vägen är bara ett litet streck där nere. Fast det var jobbigt att springa upp dit vill jag lova. Kommer typ ha träningsvärk i mon för har inte sprungit i branta backer sen innan snön kom, hehe.

     

Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards