Stangen

Alla inlägg den 13 februari 2016

Av Emma - 13 februari 2016 16:26

Ridhuset fick i dag ersättas av ridbanan där underlaget faktiskt var bättre än förväntat. Jag red ihop med Amanda som tyckte det var jättekul att få rida lite på banan för en gång skull. Dessutom fotade pappa oss lite så har några färska bilder att visa. ☺

Jag red mestadels dressyr och jobbade igenom henne ordentligt. Jag hade dressyrsadeln vilket gjorde det lite lättare. Så det blev massor av serpentinbågar och övergånger som resulterade i en väldigt fin ponny. Hon blev jättemjuk och fick en riktigt fin form. Galoppen var plusplus, där klaffade allt redan från början. Sedan kunde jag ju såklart inte låta bli att galoppera över galoppbommarna som låg framme och skutta över det lilla hindret också bara för skojs skull och det var någon mer som tyckte det var kul, haha.

Så är grymt nöjd med Diara i dag! Detta var dessutom bara andra passet på banan och fortsätter hon såhär kommer vi definitivt vara med och fightas om placeringarna i dressyren i NF-mästerskapen som förresten är inbokat i kalendern nu. Vecka 30 blev det och till min stora glädje i Vetlanda även i år, alltså på hyfsat avstånd. Är jättejättetaggad även om det typ är ett halvår dit, haha.


När vi ridit så joggade vi och sen gick vi långpromenad med våra hundar, dvs. Wilma repsektive Buster, som var lika osams som vanligt. Eller ja, Buster försöker leka osv. med Wilma men hon bara ignorerar honom och skulle han komma nära så skulle hon bita honom för det har hänt en gång när han rymde för Amanda. Tur att vi går med dem i koppel, hehe.


Bilder från ridpasset:

               

Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards