Stangen

Alla inlägg den 9 februari 2016

Av Emma - 9 februari 2016 14:11

I dag har vi vinteridrottsdag i skolan och jag har då "valt" att ha ridning hemma. Det är ju faktiskt en idrott det med liksom. Så nu har jag slagit mig ner här vid datorn, efter att alla hästarna blivit ridna och jag har joggat, för snabbt bloggande och glosplugg innan jag ska fortsätta med NO:n hela kvällen. Lika bra att komma till det viktiga med en gång:


Första hästarna ut var Diara och Kiwi. Jag och mamma red en annan runda än vad vi brukar, nämligen runt sjön. Den vägen är ingen succé så vi höll oss i skritt och trav (förutom över de små minihindren som står uppställda på en sträcka inne i skogen för där kunde ingen av oss hålla hästarna i trav, haha) men det var meningen att Diara skulle få en lite lugnare tur efter ridpasset på banan i går. Inte för att det på något sätt var ett hårt pass men det var ändå första gången liksom. ☺

Sedan red vi Zorro och Emilio på banan. Jag började på Zorro och försökte jobba igenom honom hyfsat. Han har inte satt sin hov på banan sen december och var stel som en pinne och fruktansvärt seg. Så mitt mål var bara att mjuka upp honom lite och det lyckades jag med. Han sökte sig även ner mot formen men saknade framårbjudingen för att det skulle bli något vettigt av det.

Sen bytte vi hästar och mamma skrittade av Zorro medan jag galoppade lite på en framskrittad och framtravad Emilio. Han var precis lika seg som Zorro och jag fick vara på honom ordentligt för att få upp tempot ens ett tiondels snäpp. Det är det som är det jobbiga med dessa två herrar, ingen av dem har den allra minsta respekt för spöt så det kan styckas som hjälpmedel för de skiter fullständigt i hur hårt man slår. Största reaktionen är en protest i form av en bock eller liknande och sen somnar de in igen. Men, men jag var varm efteråt iaf. ;)

Öronbild från ridtur ett:

 

PS. Ni missar väl inte semledagen i dag! Semlor är bland det godaste som finns, OM det är vaniljsemlor (med vaniljkräm istället för mandelmassa) eller hemmagjord mandelmassa i. ♥♥♥

Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards