Stangen

Direktlänk till inlägg 28 februari 2016

Hoppträning för Camilla - 27/2-16 (1:a hoppningen med Diara 2016!)

Av Emma - 28 februari 2016 16:13

Då var det äntligen dags att sätta i gång på riktigt. Har saknat att hoppa Diara något otroligt och precis efter skadan, när humöret var som värst, trodde jag att jag aldrig mer skulle få göra det. Men vi hade tur och än så länge har jag inte märkt något av det.


Träningen bestod av väldigt enkla saker, precis som det ska vara vid första hoppningen. På ena långsidan hade vi tre upphöjda cavalettisar som vi började med att galoppera över, först låga och sen högre. Jag har faktiskt börjat se avstånd lite bättre detta året (men det blir svårare ju högre hindrena är) så övningar som detta är guld för att träna upp mig ännu mer! Hemma på banan kan man knappt lägga två bommar utan att det blir så tight att det inte finns en chans att man hinner se avståndet innan man är framme vid bommen, haha. Diara var iaf väldigt pigg (som ni ser på filmen) vilket resulterade i att jag verkligen fick sitta tillbaka för att få in de fyra galoppsprång som Camilla sa att vi skulle få in. Det var mycket lättare att gasa på och köra på tre, hehe. Ibland fick jag inte riktigt henne att gå så samlat som behövdes och vi kom lite nära, särskilt på mitten bommen.

På diagonalen stod ett litet räcke och längs andra långsidan stod en distans med en oxer & ett räcke. Diara hoppade superfint på allt och kollade inte på vattenmattan, som låg under oxern, över huvud taget. Som sagt så har jag svårare att se avstånd ju högre hindret blir och därför fick jag aldrig till en bra anridning till oxern när vi höjde upp den från dubbelkryss till riktig oxer utan vi kom för nära varje gång. Men, men, hade det inte varit för det så hade vi kommit rätt på varenda hinder och det hade ju varit lite osannolikt med tanke på att jag inte såg avstånd över huvud taget förra året, haha.


Guldstjärna till bästa Diara i dag! Hon var så fin och glittrade runt i sitt nya pannband med swarovski stenar, hihi. Ni ska få lite bilder på det sen. ;) Camilla tyckte att vi var jätteduktiga och gav oss båda massor av beröm. När träningen går som bäst. ☺♥


Bild & film från träningen:

 

Svettig ponny som verkligen behöver klippas... (Hänger dock på när Camilla har tid så skyll inte på mig, hihi)


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - Onsdag 17 april 21:14

Startade min dag i stallet där jag red en tur på Diara. Det var riktigt soligt och härligt och fick nästan lite sommarkänsla. Även Diara var på tårna och ville galoppera massa. Sommarkänslan avtog dock snabbt när jag kom tillbaka och det började sn...

Av Emma - Tisdag 16 april 21:47


Har varit lite tomt här nu men har inte hänt mycket mer än skola och plugg. Nu är jag iaf hemma igen och kommer bara det tillstå söndag. Så mysigt! Dessutom har det äntligen börjat kännas lite vårigt ute och kommit mycket blommor och lite knoppar på ...

Av Emma - Söndag 31 mars 21:47


Enligt termometern var det 15 grader i dag men jag tyckte ändå det var mycket kallare än tidigare dagar. Kanske berodde på att det inte var någon sol, haha. Jag började dagen med en uteritt på Diara. Hon var rätt tittig och oharmonisk. Dessutom frö...

Av Emma - Lördag 30 mars 21:06

Hoppas att ni har haft en fin påskafton! Jag började min med en tur i skogen på en väldigt tittig och spänd Zorro. Sedan åkte vi till mormor och morfar på fika och resten av dagen spenderades hemma. Promenad och lek med Molly och sen började jag plug...

Av Emma - Fredag 29 mars 21:54

Jag och Diara hade en så härlig ridtur i morse! Vi red min favoritrunda och det var riktigt vårigt och soligt. Njöt för fullt! Precis vad jag behövde efter alla långa sega pluggdagar i Uppsala senaste veckorna. Diara var i sitt esse och galopperade p...

Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards