Stangen

Alla inlägg den 3 november 2015

Av Emma - 3 november 2015 11:00

   Hjälm:
John Whitaker
Detta är min tävlingshjälm. Bra ventilation och ganska skön. Snygga glitterdetaljer - typ därför som jag köpte den, hehe. Är ju inte särskilt förtjust i plasthjälmar i vanliga fall.
Finns bl.a på Charlies och kostar runt 1000 kr.

  

CRW
Detta är min träningshjälm, som jag har när jag åker iväg och rider (förutom när jag tävlar då XD). Den är ganska skön och snygg.
Finns på Hööks för 499 kr.

  

Jackson
Denna hjälmen köpte jag för jättelängesen och det är nog den snyggaste ever även om den är väldigt sliten nu. Har aldrig hittat någon liknande hjälm tyvärr. Nu för tiden har jag den bara hemma.
Köpte den för 600 kr på Eko en gång i tiden...

 


Väst:
CRW
Denna västen är både smidig, snygg och säker. Kunde gärna fått vara lite nättare men då är de ju oftast inte lika säkra.
Finns på Hööks för 999 kr.

  

Ridbyxor:

Charlies - marinblå
Detta är mina vardagsridbyxor. Hög midja, helskodda och extra hög stretch på benen vilket är jätteskönt.
Köptes på Charlies men minns inte priset...

  

CRW - marinblå & vita
Mina absoluta favoriter! Hög midja och stretch i benen. Dessutom strass detaljer. De marinblå har jag på träning och de vita på tävling.
Finns på Hööks för 699 kr.

 

  

Ridkavaj:
CRW - marinblå
Snygg och stilren kavaj med bra passform. Passar perfekt till Diaras marinblåa "kläder".
Finns på Hööks för 699 kr.

  

Handskar:
K.E.L - svarta
Köpte dessa underbart sköna handskar under Falsterbo - till mässpris dessutom! De sitter grymt skönt på händerna och har dessutom stass detaljer som jag är väääldigt svag för, hehe. Det kanske ni har märkt. Dessa har jag på tävling.

Finns hos Börjes Tingsryd för 155 kr.

  

Ullared - svarta
Mina vardagshandskar, på sommaren då alltså annars har jag trefingervantar större delen av året. Har köpt och slitit ut många par. De är väldigt sköna och lätta att rida i.
Brukar finnas på Ullared, har ingen aning om priset....


Dressyrhandskar - vita

Äkta läderhandskar som jag har när jag tävlar dressyr. Jättesköna dessutom. Vet varken var de köptes eller vad de kostande. De är bara några som mamma trollade fram ur gömmorna här hemma. ;)

 

Skor:
CRW - svarta
Mina tränings- och även dressyrtävlings skor. Sitter perfekt på foten - de skönaste skor jag har.
Finns på Hööks för 629 kr.

  

CRW - bruna
Dessa har jag till vardags; i stallet och på uteritter. Är inte så förtjust i såna här skor egentligen men de är ju slitstarka, hyfsat bekväma och har stålhätta vilket alltid är bra.
Finns på Hööks för 729 kr.

 


Stövlar/shortchaps:
Ridstövlar CRW - svarta
Dessa stövlarna är väldigt obekväma men ganska snygga. Är dock glad för att jag bara har dem på tävling, då står jag ut. Vi köpte dem billigt på rean bara för att jag skulle ha ett par stövlar att tävla i.

Köpta på Hööks, minns ej priset.

  

Shortchaps CRW - svarta
Att de är uppåt formade längst upp ger en stövelkänsla och det var det jag var ute efter. Jättesköna är de och bra att rida i. Den högra är jättesvår att få på, den vänstra är jättelätt, haha.
Även dem finns på Hööks för 649 kr.

    

Det var min utrustning i stora drag, vad brukar ni ha på tävling vs. en vanlig dag i stallet?

Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13
14
15
16
17 18 19 20 21 22
23 24 25
26
27 28 29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards