Stangen

Alla inlägg den 27 november 2015

Av Emma - 27 november 2015 18:47

I går var jag och Zorro ute på busridning i mörkret. Eller, nja det var varken busridning eller i totallt mörker men det var tillräckligt mörkt för att vägen skulle vara ett ljusare fält mot den svarta kompakta skogen och att jag knappt kunde urskilja hans öron framför mig. Men vi klarade det på tillit och han varken snubblade eller halkade en ända gång, kanske ser hästar bättre i mörker än vad vi människor gör...?

Anledningen till att det blev så sent var att jag skulle hinna Emilio innan och red iväg med honom ca halv 4. Då var det ju såklart betydligt ljusare och vi körde fullt ös. I sista backen ökade han galoppen sådär mycket som bara han kan och det gick otroligt fort. När han då samtidigt försökte bocka tappade han nästan balasen och vi höll på att fara rakt in i skogen, haha. Finns ingen häst som jag älskar mer. I'm sorry Diara, kanske när jag ägt dig lika många år. ♥


I dag så har firat fredagen med ett svenskaprov, hehe. Var ett jobbigt skriva-mycket-prov så hade världens skrivkramp och satt dessutom kvar längst av alla, hehe. Varför blir det alltid så? När jag kom hem stack jag ut och joggade en sväng och nu i kväll har jag mest tagit det lugnt och önskat att jag också fick vara uppe i Friends på horseshow... Stämningen som alla bilder och filmer på instagram förmedlar gör att det drar i en av längtan.


I mon blir det riding på Zorro, Amanda ska ta Emilio åt mig, och Diara ska borstas och tränas lite från marken på ridbanan tänkte jag. Sedan... vet jag faktiskt inte riktigt. Vi har nämligen varken prov eller läxor till nästa vecka då vi har muntliga nationella prov på tisdag och onsdag. På tisdag slutar vi dessutom efter proven vilket blir ca halv 11! Weiiii!


Och förresten, jag blev skolans reservlucia. Det känns lite lagom då jag hade svårt att bestämma mig för om jag ville vara med i lottningen eller inte. Ordinarie lucia blev iaf Amanda som ni kanske kommer ihåg? Hon hängde med mig hem ganska många gånger i 7:an & 8:an och jag lärde henne rida lite på Zorro.

Här är vi:

 

Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13
14
15
16
17 18 19 20 21 22
23 24 25
26
27 28 29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards