Stangen

Alla inlägg den 7 november 2015

Av Emma - 7 november 2015 21:57

Hallu! Har haft en urjobbig huvudvärk hängande över mig ända sen vi kom hem från tävlingen i dag. Antagligen berodde den på att jag gick upp så pass tidigt och sedan var både nervös och laddad. Inte blev det bättre när jag hoppade med de andra tre hästarna här hemma sen... Sedan tänkte jag jogga bort den och det funkade faktiskt...så länge jag joggade. Efteråt var den back again! Så ja, den har varit en trogen kamrat i dag. Inte för att detta inlägget egentligen skulle handla om min huvudvärk... Tänke snarare skriva om dagens hoppningar:
Diara: Hoppades ju på tävlingen. Vi dubbelnollade och kom 6:a, tyvärr bara 4 placerade. Mer om det i ett tävlingsinlägg som jag förhoppningsvis hinner skriva i mon.
Emilio: Han tyckte det var jättekul att få skutta runt på lite 40 och 50 cm hinder. Full fräs bara, särskilt när vi körde följa john efter mamma eller pappa, hehe.
Zorro: Medan pappa ledde runt och skrittade av Emilio red jag Zorro lite. Han var väldigt seg i dag men hyfsat samlad efter lite (läs: mycket - jag var genomsvettig) arbete. Även i "hoppningen" (som det inte riktigt blir när hindren är så låga) så hade inte lite mer tempo skadat men han var duktig annars.
Kiwi: Ja, här hoppade vi då 80 cm när bommen låg på 40, hehe. Kiwi, Kiwi, Kiwi. Helt oförändringsbar (finns det ens ett ord som heter så...?). Men hon är väldigt rolig att hoppa och river gör vi inte, I promise.

Dåså, dax att sova för ska upp tidigt i mon med och rida. Både här och hos Camilla faktiskt. Film/filmer från hoppningen med Kiwi & Zorro ( har ingen på Emilio) kommer upp, så snart som möjlugt.
Godnatt <3

Två smått konstiga på Emilio från i dag:

Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13
14
15
16
17 18 19 20 21 22
23 24 25
26
27 28 29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards