Stangen

Alla inlägg den 15 november 2015

Av Emma - 15 november 2015 12:47

Halloj! Ledsen att jag inte hann uppdatera i går men nu hittar ni inlägget om tävlingen här under.


I dag red hela gänget ut en sväng i skogen, Amanda på Emilio, mamma på Kiwi, pappa på Zorro och jag på Diara. Det var en lugn tur bara för att Diara skulle få röra sig lite efter tävlingen. Hon ska ju trappas ner inför vintervilan nu kommande vecka, så då ser hennes schema ut såhär:

Måndag: Vila

Tisdag: Vila

Onsdag: Samma slags lugna uteritt som i dag (i alla gångarter)

Torsdag: Skritt och kanske även lite trav

Fredag: Vila

Lördag: Skritt/vila

Söndag: Skritt

Sedan ska hon vila i en månad och börjar då skrittas igång lagom till jullovet. Under vilan kommer vi säkert att gå promenader och kanske köra lite frihetsdressyr eller liknande men ingen ridning (förutom möjligvis när vi rider Lucia men det är ju ingen större ansträngning direkt, hehe).


Några gulliga bilder på Emilio i morse:

"Vad gör ni för spännande där ute medan jag äter min frukost..?"  

"Vad är detta för konstigt?"


"Den kan jag ju använda som frukostbord!"

 

"Nu är jag klar! Men det verkar ju finnas mer hö där borta!"

   

Av Emma - 15 november 2015 12:36

LD bed. A:0/A:0 - 0+4 fel

Jag red en ganska kort men effektiv uppvärmning just för att hon skulle gå två klasser. Focus låg som vanligt på att få henne allert, vilket jag jobbar fram genom mycket tempoväxlingar (skritt-galopp är det mest effektiva). Inne på banan blev hon ganska lång då jag "tappade" henne och då blir hon inte lika snabb i benen, därav ett ner på första i omhoppningen där vi kom väldigt nära.


LC bed. A:0/A:0 - 0+4 fel

Mellan klasserna gjorde jag lite små tempo och uppsamlingsövningar för att inte upprepa förra klassens misstag. Vilket jag ändå gjorde, till viss del. Överlag var hon samlad med bra tryck i bakbenen men tappade henne till första i omhoppningen och då hann hon inte få med sig bakbenen när vi kom för nära. Ingen kan förstå hur sur jag var då - ett ner på första i omhoppningen IGEN!!!! Grrrrr... Men för övrigt så blev svängarna jättebra och tempot också så vi hade kommit tvåa om vi inte rivit då tiden var bra. Vilket gör mig ännu mer frustrerad såklart.


Så sammanfattningsvis: Inte jättenöjd, men andra klassen var betydligt bättre än första. Diara var superduktig och hade inga problem med att hoppa två klasser = bra utgångspunkt tills vi sätter igång igen nästa år. Då minsann ska vi få så många rosetter att jag inte får plats själv på mitt rum, hehe.  


Två screenshots från LC:n:
   

Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13
14
15
16
17 18 19 20 21 22
23 24 25
26
27 28 29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards