Stangen

Alla inlägg den 9 november 2015

Av Emma - 9 november 2015 20:30

Jag har varit duktig och hunnit med det mesta jag skulle göra i kväll (det viktigaste alltså). Har t.o.m hunnit blogga igen här, ni hittar alla inläggen här under.

Dagens ridning då, inte att förglömma. Red Zorro ganska mycket i en låg form, främst för att han själv sökte sig dit. Annars brukar jag inte bry mig så mycket om formen ute i skogen, mer än kanske några speciella raksträckor el. liknande. Så kan var iaf väldigt fin och inte så tung i handen som han lätt kan bli. ♥


I morgon blir det hoppträning för Lasse, antagligen årets sista då Diaras vintervila närmar sig med stormsteg.

Vi hörs, sov gott!

 

Av Emma - 9 november 2015 20:15

LC bed. A:0/A:0 - 0+0 fel

Hela uppvärmingen satsades som vanligt på att få henne pigg och allert och det lyckades jag väldigt bra med. Sprången på framhoppningen blev jättebra och väl inne på banan fanns det där härliga hindersuget. Hon hoppade superfint hela banan, även när vi kom jättenära hann hon dra upp benen. Så dubbelnolla och efter en omhoppning som jag är nöjd med gick vi in på en andra plats. Där låg vi ganska länge tills det började komma snabbare ryttare och vi till sist blev nedpettade från placering av näst-näst sista starten. Till sist hamnade vi på 6:e plats av 15, 4 placerade vilket jag är jättenöjd med men jag hade ju nästan börjat tro på att vi kanske skulle få placering för en gångs skull. Men, nja. De kommer nog nästa år, hehe.

Några väldigt suddiga screenshots på bästa ponnyn:

         

Ett litet klipp från framhoppningen:

Av Emma - 9 november 2015 19:46

Som sagt så åkte vi iväg till ridhuset och så hade Camilla en lektion för mig och Maja. Har inte ridit Maja särkilt mycket innan men de få gånger det hänt har räckt för att jag skulle fästa mig vid henne då hon är väldigt lik Carmen att rida. Detta pass fick mig bara att gilla henne ännu mer för när jag dessutom fick hjälp med att rida henne rätt så blev hon riktigt, riktigt fin. Det handlade mycket om att jag skulle bromsa henne med små förhållningar i yttertygeln då hon gärna pinnade på för fort utan att jag märkte det då henne steg är så stora. Så när hon väl gick som hon skulle tyckte jag att det var jättelångsamt, haha, men det blev ju ett helt annat tryck i stegen när hon verkligen arbetade med hela ryggen. I galoppen var det en lätt sits som gällde, minsta snett man kom över henne så bytte hon galopp. Vi testade även några galoppombyten, något som hon är otroligt duktig på för att bara vara 4 år. Antagligen beror det på att hon är så väldigt känslig för hjälperna och vikterna.

Camilla sa att jag red henne jättebra och jag själv fick en väldigt bra känsla. Så definitivt nya favoriten (det var hon egentligen innan också, bara inte så mycket) bland Camillas hästar! ♥♥♥


Gammal bild:

 

Av Emma - 9 november 2015 19:36

Här kommer en liten film från "hoppningen" med Kiwi & Zorro. Med Kiwi kanske det inte är så vackert men jag lyckas hålla henne bra mycket lugnare än förr i tiden. På Zorro är det nästan lite väl lugnt, men åtminstone samlat och med rätt avstånd. Och när det gäller båda: hur stod jag ut innan Diara kunde byta galopp?!?


 

Av Emma - 9 november 2015 08:04

I går hann jag inte ens tänka på bloggen, tyvärr. Gick upp vid halv 7, var i stallet vid 7-halv 8. Hade även dragit upp stackars Amanda så vi red ut ihop i den avtagande "stormen". Det öste ner hela natten nämligen men när vi red var det bara den kraftiga vinden kvar. Jag lyckades ganska bra med att få Diara lugn, hon brukar ju annars inte vara allt för förtjust i våra efter-tävling/tränings uteritter, hehe. Emilio skötte sig också fint, han är väldigt söt där han trippar på bakom oss med lilla Amanda på ryggen. Vi var klara 9-halv 10.
Vid 10 var jag hos Camilla och red Maja medan hon hade lektion. Mer om det i ett annat inlägg. Klar kl: 13.
Sen var det kvickt hem och duscha för att sen va hos mormor och morfar och äta vid 14. Hemma igen kl 18.
Resten av timmarna fram till läggdags kl 21 tillbringades till största delen med fysikläxan vi har tills i dag men även lite i stallet vid hästinsläppet. Dessutom kan jag avslöja att jag inte kom i säng förrän halv 22 då läxan tog vääääldigt lång tid, som vanligt.

Ja, jag vet inte om detta inlägg ska fungera som en ursäkt eller som ett tidsschema för min söndag? Ni får ta det som ni vill. Nu ska jag iaf tagga (eller inte) skola och sedan hålla tummarna för att jag får mycket tid över till bloggen när jag ridit Zorro och gjort läxor i kväll. Troligtvis inte men jag slutar faktiskt tidigare i dag så en liten chans finns det ju... Håll tummarna för det!

Ps. Har panik över allt som jag egentligen måste göra nu men som jag aldrig hinner för tiden inte räcker till och det hela tiden läggs massa ännu viktigare saker ovanpå som måste prioriteras... Lite irriterade och stressade måndagstankar bara...

Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13
14
15
16
17 18 19 20 21 22
23 24 25
26
27 28 29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards