Stangen

Alla inlägg den 23 november 2015

Av Emma - 23 november 2015 20:29

Då har Diaras vintervila startat offentligt. En månad med bara lugna dagar i hagen, mys i stallet och promenader med matte. Undrar om det uppskattas? Något säger mig att hon är mer för full galopp ute i skogen eller hoppning inne på banan, hehe.

I år ska hon som sagt vila helt hela månaden, till skillnad från förra året då hon reds ut lördag och söndag. Anledningen till detta är att hon har lärt sig mycket mer nytt detta året och behöver vila både fysikt och, kanske allra främst, psykiskt.

Även att jag såklart kommer sakna att rida henne så ska det bli lite skönt med en paus även för mig. Det är både mörkt och kallt när man kommer hem från skolan nu och att-göra-listan är längre än någonsin med alla läxor och prov som ska hinnas med innan jul. Så min ridning nu kommer bestå av Emilio på torsdag (den ända dagen jag slutar tidigt) och på helgen. Sen kanske jag rider Zorro och Kiwi med då och då, speciellt de dagar då Amanda kan hjälpa mig med Emilio, det tycker hon ju är så kul. ♥


I dag har jag då varit lite lat och struntat i allt skolarbete även om jag egentligen borde plugga inför fredagens prov. Men eftersom det inte känns så svårt så hoppade jag det och har istället beställt en fotoalmanacka inför nästa år samt lite olika foton att rama in. Ett ska jag behålla själv och de andra ska få bli julklappar.


Vad önskar ni er i julklapp?

 

Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13
14
15
16
17 18 19 20 21 22
23 24 25
26
27 28 29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards