Stangen

Alla inlägg den 18 november 2015

Av Emma - 18 november 2015 17:30

I dag tog jag och Diara de sista galopperna ihop på drygt en månad då hon i morgon bara ska skritta och trava, i helgen bara skritta och sen är det vintervila. Jag och mamma red ut ihop vid 8 tiden. Jag jobbade faktiskt lite dressyr med Diara bara för att känna att hon var med mig, blir lätt att hon bara kör upp näsan och gasar annars. Men hon var jättefin! ♥


Zorro och jag tog sedan ett dressyrpass på banan. Jag kämpade med att få honom mjuk och med att höja hans tempo. Efter framtravningen red jag slalom mellan cavalettisarna som stod uppställda och han var hur stel som helst. Vällte i svängarna och egentligen så fick jag honom knappt att svänga och pricka mellanrummen. Men efter ett helt pass fyllt av serpentiner, små volter, övergångar och skänkelvikningar så gjorde han samma sak betydligt smidigare i slutet. Så han må vara stel och seg men det går definitivt att ändra på!


Efter Zorros ridning joggade och duschade jag innan jag åt lite samtidigt som hästarna åt. Sedan bar det av ut på en mysig och busig barbacka tur på Emilio. Vi körde full fräs nästan hela rundan, hehe. Så blir det ibland när två gamla bästisar är ute tillsammans. Han är min soulmate Emilio, ingen tvekan om den saken!

   

Efter ridningen så pyntade jag i stallet, klädde granen och la granris framför dörren osv. Här får ni några bilder:

         

Och när man då kommer in, lite lagom frusen om händerna (hehe), så doftar det underbart av nybakade pepparkakor som mamma håller på att baka! Som tur var fanns det dessutom deg kvar (det viktigaste), hihi.

     

Riktig toppen studiedag!

Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13
14
15
16
17 18 19 20 21 22
23 24 25
26
27 28 29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards