Stangen

Alla inlägg den 20 november 2015

Av Emma - 20 november 2015 18:39

Hej! Eftersom det blev jogging i dag efter skolan så har jag inte så mycket att skriva om och tänkte då istället visa er lite vad jag önskar mig i julklapp. Så ett urplock ur min önskelista helt enkelt!


Tagelarmband Duett

Ett sånt här tagelarmband med Diaras och Emilios tagel. Åhhh, skulle betyda mycket att ha. Tagelarmband är typ de ända smycken som jag tycker är riktigt snygga. ♥

Tagelarmband Duett - Tail by T - 279 kr

 


Dressyrschabrak

Detta är faktiskt något som jag skulle behöva då jag bara har ett till vardag och ett till tävling. Vill gärna ha nåt mer hemma och växla med. Funderar lite på JHs marinblåa men är inte överförtjust i rutmönstret. Annars är ju deras märke väldigt snyggt...

Dressyrschabrak Belfiore JH Collection - Hööks - 379 kr

 


JH ländtäcke

Är det inte grymt snyggt? Ylleländtäcke i marinblått med svansfläta och JHs snygga märke på! Helt perfekt! Bortsett från storleken. Det finns bara i full och ser ganska stort ut i butiken så är inte 100 på att Diara faktiskt kan ha det... Men önskar mig det ändå, för passar det inte får man väl lämna tillbaks det, värre än så är det ju inte.

Ländtäcke Montale JH Collection  - Hööks - 549 kr

  

Ridstövlar

Vill verkligen ha ett par stilrena och svarta ridstövlar i lite mjukare läder så att de blir mer bekväma. Dock får de ju inte kosta typ 5000 bara för det... Vet inte om sådana är svåra att hitta, jag har iaf spanat in dessa på Hööks men har inte provat så vet inte hur mjuka de är, hehe.

Läderridstövel Trento CRW - Hööks - 2099 kr

 


Sadelvagn

Jag avundas verkligen alla som har sadelskåp på sin transport. Det vill jag också ha, hehe. Men nu när jag inte kan trolla så täker jag åtminstone önska mig en sån här sadelvagn som man kan sätta sadeln på inne i bagaget så att man slipper att ha den liggande. Dessutom finns plats för lite andra grejer (ex. borstar, benskydd...) under sadeln - ett smart lösning tycker jag!

Sadelvagn - Hööks - 499 kr

 


Termoridstrumpor

Dessa strumpor ska tydligen vara gjorde i ett material som håller igång blodcirkulationen i fötterna och gör så att man fryser mindre. Värt ett försök tycker jag, frusen av mig som jag är.

Ridstrumpor Ull Bollan CRW - Hööks - 159 kr

 


Böcker: Fallna Änglars Stad & The Shadowhunter's Codex

Fallna Änglars Stad är den fjärde boken i The Mortal Instruments serien och den kom ut på svenska i somras. Jättebra är den (läst den både på svenska och engelska via bibblan) och som ni kanske vet vill jag ha alla de svenska versionerna av böckerna i min favvoserie. The Shadowhunter's Codex är en slags guide till världen som dessa böcker utspelar sig i. Har precis läst ut ett biblioteks lånat exemplar och känner att jag gärna vill ha ett eget - även om den är på engelska...

Fallna Änglars Stad - Bokus - 99 kr

The Shadowhunter's Codex - Bokus - 102 kr

         


Ponnyboken 2016

Har haft Ponnyboken i två år nu och gillar den jättemycket! Mycket roligare än Stallboken.

Ponnyboken - ex. Hööks el. Charlies - 99 kr

 


Canvastavla

Skulle vilja ha en lite större canvas tavla med någon fin bild på antingen mig och Diara eller mig och Emilio. Kanske nån av dessa skulle passa?

 

 


Och om jag fick drömma bortom pengarnas begränsan så skulle ett RIDHUS självklart stå överst på listan - alltid!

Av Emma - 20 november 2015 07:57

Jajamän, snön kom, även om jag inte trodde det. Nu på morgonen ligger ett tunt lager ute. Eller lager är väl synd att säga, det ser snarare ut som om någon har pudrat florsocker över naturen. Men lite julstämning ger det ju även om det kommer smälta bort ganska omgående då termometern redan är påväg mot nollgradigt. Så ja, säsongen första snö har anlänt! Ska bli spännande sen att se när första snön som stannar kommer. :)
Två bilder som jag tog påväg till bussen:

Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13
14
15
16
17 18 19 20 21 22
23 24 25
26
27 28 29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards