Stangen

Alla inlägg den 29 november 2015

Av Emma - 29 november 2015 16:19

Har ni tänt första ljuset än? Vi gjorde det vid frukosten i morse innan vi gav oss ut i ruskvädret för en ridtur, hela familjen. Jag på lill-Stang såklart! ♥ För att slippa blöta ner sadeln, men också för att det är allmänt mysigt, så valde jag att rida barbacka. Full rulle var det i backarna, haha.

Diara och jag kommunicerade sedan, precis som i går. Det var med blandat resultat. Träningen på att hon ska stanna när jag stannar, gå när jag går och alltid flytta sig för mig gick mycket bättre än i går. Det märks att hon redan nu har fått mer respekt för mig och det ser man även i den vanliga hantering så som bostning där hon är mycket trevligare. Själva kommuniceringen gick inte lika bra då hon flera gånger valde gräset i kanten av banan istället för mig. De flesta försök slutade dock med att jag väntat så länge (medan hon bara stod och kollade på mig) så att jag började gå lite fram och tillbaka för att väcka hennes intresse mer utan att kolla på henne och på så viss ge henne någon uppmärksamhet. Sedan stannade jag mycket närmare henne och då efter nån minut kom hon och sökte kontakt. Detta upprepade jag två gånger ionnan jag var nöjd.

Anledningen till att kommuniceringen inte gick så jättebra i dag tror jag är att det fanns lite för mycket distraherande saker runt omkring. Zorro stod och gnäggade i hagen och pappa körde först med traktorn och sen tvättade han transporten. I går var det mycket lugnare då inga andra aktiviteter pågick samtidigt. Ett ridhus, tack!


Nu ska jag fortsätta med dagens to do's. ☺ Ha en trevlig söndags kväll!

Av Emma - 29 november 2015 09:30

Jag tycker att det är väldigt viktigt med en passande, fungerade och matchande outfit på tävlingar. Det är självklart inte en av de grejer som väger tyngst inför en tävling men jag tycker ändå att man ska passa på att visa upp sin stil när man är ute bland folk. Det ser mycket proffsigare ut då, inte för att utrustningen kanske är dyrare men den ser definitivt dyrare ut om den är matchad.

Min egna stil då, ja nyckelordet är nog stilren. Marinblått ihop med vitt, silver eller guld och så massor av bling! Något drömschabrak har jag inte hittat men jag har fastnat väldigt för Linn Olssons Design by LO tävlingsset. Dock så säljs de tyvärr inte längre, annars hade det definitivt stått med på önskelistan. Classic (bild 1) eller attitude (bild 2) spelar ingen större roll.

   
Något jag därimot önskar mig som finns att köpa är detta schabrak med brodderitexten "Stackarps Diara" på från Hööks...
 

...ihop med denna luvan, även den från Hööks:
 

+ Marinblått
Lite bling i kanten på schabraket
Går att brodera på schabraket
Matchar
Stretchöron på luvan
- Alldeles för lite bling
Osäker på om det är funktionsmaterial på insidan av schabraket...
Huvan är ganska tråkig då den är helt neutral.

Men jag behöver verkligen en ny tävlingsoutfit till nästa år då Diara har vuxit ur sin öronhuva (hehe) så jag tror att det får bli denna... ;) Vi får se, helt enkelt.

Några, enligt mig, snyggt matchade ekipage i olika färger (betyder inte att jag gillar färgen de matchar i):
                      
 

Några, enligt mig, dåligt matchade ekipage:
       

Har ni tänkt på att ryttarna på elitnivå (typ Roffe) oftast inte matchar alls (med undantag för Malin Baryard)! Helt olika färg på schabrak, huva och kavaj. Sen visst, svart och marinblå kavaj kan man ha till alla färger men schabraket och huvan bara MÅSTE ju passa ihop, annars ser det hemskt ut. Oftast har de en vit schabrak till en brun, svart eller marinblå huva. Men antar att dessa toppryttare har varsin huva till hästarna och sen har alla likadana schabrak (sponsorschabrak, ni vet). Fast tycker ändå att de kunde köpa huva som matchar till?! Men vad vet jag, de har säkert sina anledningar...
       


Så brukar ni tänka på att matcha? Och i så fall vilken/vilka färger gillar ni bäst? :D

Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13
14
15
16
17 18 19 20 21 22
23 24 25
26
27 28 29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards