Stangen

Alla inlägg den 1 december 2015

Av Emma - 1 december 2015 20:10

Då var det änligen december, kära läsare - julens månad! Jag bara älskar julen och allt som hör där till. Levande ljus, varma färger, extra mysstämning, paketkalender, julmat och inte att förglömma: julgodiset! I min första lucka i paketkalendern fick jag en cool trippelpenna! Det fanns tre olika pennspetsar i som man fick fram genom att vrida åt olika håll. En rosa, en med blått bläck och en med mer svart/mörkt bläck. Och sen fanns det egentligen en till funktion nämligen en rosa tuschpenna i änden där suddet brukar sitta. Så den kan man använda till mycket!


De nationella proven i dag gick jättebra och var mycket enklare än vad jag trodde att de skulle va. Nu har vi bara svenskan kvar och den känns inte svår alls. Det är ju bara att babbla på, liksom.

Eftersom vi slutade så tidigt var jag hemma vid halv 12, åt lite och gick sedan en långpromenad med Wilma på ungefär en timme medan hästarna åt lunch. Sen bar det av ut till stallet.


Jag började med min lille favorit: Stangen, medan mamma mockade och fixade höet. Eftersom det var fruset i dag igen var han ganska "stapplig" och försiktig så blev inga fräsgalopper. Istället gick han i någon slags trav-galopp, hehe.

Sedan stack jag och mamma ut på Zorro och Kiwi. Zorro segade också, något jag tror beror mer på lathet än på hårt underlag. Men, men vi tog det ganska lugnt så han blev nog nöjd. ;)


Efter ridningen hann jag nätt och jämt med en joggingrunda innan det blev mörkt. Jag valde avsiktligt att springa i skogen då det skulle öka min motivation till att pressa mig själv hårdare för att komma hem så fort som möjligt, hehe. Och det fungerade alldeles utmärkt. Tror att jag slog rekord runt. Extra fort gick det på den ganska korta biten som endast är en stig inne i skogen (annars är det till största delen vanlig grusväg) eftersom det var väldigt mörkt där. Det var en himla tur att jag är van att springa där och visste ungefär hur stigen såg ut för annars hade jag garanterat stått på huvudet över någon av alla stenar eller rötter och blivit liggande där i mörkret. Kan ni se det framför er? Haha. Egentligen är jag inte särskilt mörkrädd av mig men inne i skogen...där känns det ganska så läskigt, det måste jag erkänna...


I mon ska jag på öppet hus på ett gymnasium som jag ska söka till nu i vår. Ska bli spännande. ☺


Bild på min "extra-allt-penna":

 

Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14 15
16
17 18 19 20
21 22
23
24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards