Stangen

Alla inlägg den 5 december 2015

Av Emma - 5 december 2015 16:49

Hejsan! Har eran dag varit lika blåsig som min? Som tur är regnar det ju inte särskilt mycket iaf.


Som ni kanske läste i går så red jag Kiwan i dag. Och jag vet att jag har sagt det förut, men jag återupplever ju det varje gång jag rider henne; - det är verkligen inte samma Kiwi som den jag red för 2 år sedan. Hon har verkligen blivit gammal. Hon är mycket segare ovh gör färre sidoskutt och iväg dragningar. Sen finns det självklart saker som består, exempelvis att hon är het på hinder samt att hon sätter upp näsan i vädret så fort det inte passar, haha. Sen har hon även blivit lite ouppfostrad då mamma låter henne göra lite som hon vill med motiveringen "Hon börjar ju bli gammal...". Så Kiwi börjar trava när hon vill och saktar av när hon vill. Trodde hon. För när jag satt på ryggen var det andra bullar då jag inte är lika snäll. Kiwi fick se hur Emilio har det. Här är vi inte snällare bara för att man är gammal, den grundläggande lydnaden ska finnas där även om jag självklart inte begär samma saker av honom längre. Så jag antar att jag är dissad av Kiwi, det är mycket bekvämare med mamma på ryggen, hihi.

   


Kommuniceringen med Diara gick mycket bättre i dag, hon kom nästan på en gång, båda gångerna. ♥

Testade även att visa henne för hand och det mesta funkade bra, dock blev det lite kaos i traven. Hon försökte börja galoppera och typ springa över mig så fick armbåga henne i halsen några gånger så att hon förstod att det är hon och flyttar sig för mig och inte tvärtom.


Jag och Amanda gick även en promenad med vovvarna i regnet. Sedan fick de possera på granriset utanför stalldörren. ♥

   

Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14 15
16
17 18 19 20
21 22
23
24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards