Stangen

Alla inlägg den 20 december 2015

Av Emma - 20 december 2015 18:57

Puh! Äntligen har jag "landat" här hemma. Denna dagen har minst sagt varit fullproppad men har haft väldigt kul och att se Diara ute i hagen igen, även om det bara är en sjukhage, gör att det känns mycket bättre. Såhär har min dag sett ut:


Jag gick upp strax innan halv 7, fodrade hästarna & kissade och bajsade Wilma. Sen åt hela familjen frukost ihop innan vi splittrades åt olika håll. För mig bar det självklart av ut till stallet. Jag borstade alla hästarna på en gång istället för mellan ridningarna då jag väntade på att det skulle ljusna tillräckligt för att jag skulle kunna ge mig ut i skogen på Stangen.

Halv 9 var klockan när jag gav mig iväg på en något morgontrött Emilio. Han var allmänt seg hela ridturen och inte alls sådär busig som jag hoppats på.


Nästa häst på tur var finaste Kiwan. Det var jättesmidigt att bara sadla och tränsa när Emilio var utsläppt. Kiwi red jag ett dressyrpass med och mamma agerade lite tränare då hon kan Kiwi väldigt bra. Jag fick jobba väldigt mycket med att hon skulle ta min innerskänkel och faktiskt forma sig runt den. Men när jag fick igenom det var hon jättejättefin. Även i galoppen där hon extra mycket vill öka. För det är just det som är problemet med Kiwi; att hon vill öka hela tiden. Det går fortare och fortare om man inte gör upprepande förhållningar i yttertygeln. Kunde såklart inte hålla mig från att avsluta med att hoppa över de små hindrena som stod kvar sen jag hoppade Emilio igår. Full fart blev det, på Kiwis vanliga vis, men hon var mer reglerbar än hon brukar va tack vare det grundliga dressyrarbetet innan. Bästa Kiwan.♥


Och vet ni vad? Jag var faktiskt färdig en halvtimme innan Victoria skulle komma! Så jag kunde sadla och tränsa Zorro i lugn och ro samt fixa lite andra småsaker. Och påtal om Zorro... Nja, dressyrpasset gick inte särskilt bra. Han var så sjukt seg så att det fanns inte. Det spelade ingen roll hur arg jag blev eller vad jag gjorde. Usch vad frustrerande det är! Så skritten var ok, traven (som brukar vara hans starka sida) var katastrof medans galoppen (det som brukar vara svårast) var jättefin! Där trampade han under sig ordentligt och då blev även tempot högre. Tog även några småskutt och det gick bra.


När jag sedan joggat och ätit lite så gick jag över till Victoria. Vi bytte julklappar (eller rättare sagt Schleichhästar då vi köpte två var till varandra), fikade hos hennes mormor (jättemysigt) och lite annat. Sen följde hon mig hem.


Nu ikväll bytte vi Diaras bandage igen och sårt såg fint ut. Det klabbar lite fortfarande men ingen rinnande vätska längre och nästan alla stygnen har släppt. Hoppas, hoppas, hoppas att allt blir bra nu!


I morgon väntar sista hela skoldagen och sen avslutningen på tisdag. Tyckte att vi kunde fått sluta i fredags men nopp, tydligen inte. Får tagga att det är julafton och fyra dagar, något som jag absolut inte kan förstå! Kan ni?


Två bilder från i dag. Nr 1 från min joggingtur, nr 2 på när Diara äter sitt lunchhö. Visst är det skönt att se henne ute i hagen igen?!

   

Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14 15
16
17 18 19 20
21 22
23
24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards