Stangen

Alla inlägg den 13 december 2015

Av Emma - 13 december 2015 18:17

Hallu! Har haft det väldigt körigt denna helgen så bloggen har blivit lite lidande - sorry... Här kommer iaf en sammanfattning om vad jag har haft för mig:


Lördag

Det blev lite ändrade planer med ridningen då Victora inte kunde hänga med. Därför red vi istället ut hela familjen ihop på morgonen. Emilio var väldigt pigg och lite småbusig. När han är på det humöret har han inga problem att hänga med de stora pållarna.

Sedan borstade jag Diara ordentligt och vi bytte även bandage. Såret såg fint ut. Då planen var hagvistelse i Emilios lill-bete fick hon på ett hasskydd som hyfsat bra täckte ner över "bandaget". Det var härligt att se henne ute i hagen igen, känns bättre när hon är där. Hon tog det med ro, nosade runt och plockade lite höstrån här och var. Skottkärran som jag mockade ut Emilios sista bajshögar med var väldigt intressant, hihi.

       

Zorro var jätteglad när hans tjej var ute igen och stod och kollade längtans fullt över staketet. Emilio var mer: "Vad gör hon i min hage?!"


 

Tyvärr så blev inte hagvistelsen lång, bara några timmar innan vi såg att hon hade rullat sig och därmed hasat ner bandaget och lyckats få en del av såret att gå upp. Suck... Så det var in i boxen igen med bomullsbandage. Därför får hon nu stå kvar på boxvila, åtminstone till nästa helg, och nöja sig med 2-3 korta promenader om dagen.


På kvällen hade vi luciatåg med häst och red runt i byn. Jag var lucia på Emilio, och Amanda och Victoria gick med bredvid som tomte resp. tärna. Vi sjöng luciasången och delade ut pepparkakor. Om det var så vackert vet jag inte men, men... Visst är Emilio söööööt i sin tomteluva?!

         


Söndag

Dagens ridning liknade mer gårdagens planer. På morgonen red jag och Amanda ut på Zorro och Emilio. Jag jobbade Zorro litegrann i formen och det gick bra efter ett tag, han var lite bekväm först och ville lägga sig i handen. Men när jag fick med bakbenen var det inga problem.

Sedan red jag Kiwi ihop med Victoria och Dora. Det var första gången vi hade de hästarna ihop men jag varnade för Kiwis rumpa innan vi red iväg så alla överlevde, haha. Kiwi var pigg men samtidigt lite vaksam mot Dora. Hon var en konstig en tyckte hon.

Jag avslutade sedan dagens utevistelse med jogging och Diaras promenad nr 2.

Sen dess har jag pluggat, pluggat och åter pluggat hinduism. Usch, fy och blä. Alla dessa konstiga namn och begrepp går mig över huvudet och ingenstans finns det en vettig förklaring till var de heliga skrifterna innehåller...


I morgon taggar vi måndag, kära läsare. Jag slutar åtminstone tidigt, redan vid ett. Vi hörs! (och håll tummarna för Diara ♥)

 

Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14 15
16
17 18 19 20
21 22
23
24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards