Stangen

Alla inlägg den 6 december 2015

Av Emma - 6 december 2015 18:41

God kväll! Här har det blåst och regnat hela dagen och vi hade t.o.m strömavbrott ca 2 timmar i morse. Så vi borstade hästarna utanför stallet, haha. Dock kom strömmen lagom till sadlingen och sen dess har vi haft den. Det var alltså jag, mamma och pappa som gav oss ut på en skogstur på de äldre pållarna. Emilio var jättepigg, även i skritten för en gångs skull!

Diara är jag också mer än nöjd med. Vårt "arbete" på banan gick super superbra! Började med att öva på att hon ska stanna när jag stannar, att ställa henne samt att visa henne för hand, allt med grimskaft. Även att traven kunde bli lite vild så försökte hon inte tränga undan mig utan lyssnade lyhört på mina signaler.

Sedan släppte jag henne och gjorde kommuniceringsövningen. Eftersom hon kom så pass snabbt i dag nöjde jag mig med en gång och övade istället på att hon skulle följa mig när hon var lös. När inte ens det var något problem utan hon stannade när jag stannade, svängde när jag gjorde det och hela tiden gick bredvid utan teckan på att vika av, så testade jag att hon skulle trava lös bredvid mig, något som jag aldrig lyckats med med Emilio. Han är nog lite för lat, hehe. Diara därimot tyckte det var jättekul och gjorde det med glans. Hon svängde fortfarande när jag gjorde det, och saktade av när jag slutade springa. Bästa ponnyn! ♥

Något annat som visade på att hon såg mig som ledaren var att när stolen utanför banan blåste omkull så ryckte hon till och sökte sig till mig istället för att fly som är hästens naturliga reaktion. ♥♥♥ Jag kunde dessutom kalla till mig henne genom bara ett enkelt "kom". Är så nöjd med henne och stolt över att vi redan kommit så långt! Kärleken till henne är obeskrivlig!


Annars har min dag bestått av joggning och pluggning. En vecka med tre prov (måndag, tisdag, onsdag) väntar - here we go! Tur att jag ska till mormor och morfar och baka pepparkakor efter skolan imon så blir det ett mysigt avbrott. Nog måste jag väl va redo för natur på gymnasiet när jag inte har några större svårigheter med detta?


En blöt, kall och nybadad Wilma som rakt framför ögonen på oss trotsade sofförbudet, hoppade upp och la sig till rätta. Hur fräck är hon inte ibland?!

   

Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14 15
16
17 18 19 20
21 22
23
24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards