Stangen

Alla inlägg den 24 december 2015

Av Emma - 24 december 2015 20:30

God Jul kära läsare! Hoppas ni har en mysig julafton!

Nu, efter denna underbara julaftonskväll, tänkte jag skriva lite om i går och i dag eftersom jag inte hunnit det tidigare

.
I går red jag Kiwi på morgonen. Tog en lite längre runda med långa galoppsträckor. Kiwan var ganska crazy men med massa förhållningar fick jag henne att söka sig ner mot formen istället för att dra upp huvudet. Hon var jättejättefin och vi hade väldigt kul, hehe.

Kiwi i stallet efteråt:

     


Sen red jag Zorro ihop med Victoria och Dora. Han var seg i början men gav mig den på att få honom pigg så lät Victoria galoppera iväg och höll in honom. Då minsann hände det saker kan jag säga! Han började dansa omkring, slänga med huvudet och lätta på framänden, något som han aldrig brukar göra. När jag släppte iväg honom var han ikapp Dora på några sekunder, han har aldrig sprungit så fort innan och om jag ska vara ärlig trodde jag inte att han kunde springa så fort. Men nu när jag hittat min teknik kommer han inte undan, hehe.

En otålig Zorro i stallet:
   


På eftermiddagen träffade jag sedan Amanda, vi gick en sväng med hundarna och bytte sedan julklappar. Jag fick en jättefin paljettgrimma till Emilio, den som jag önskade mig. Såhär söt blev han i den:

       

I dag red jag Emilio på morgonen. Red Varulvsrundan och lyckades få honom att busa på ordentligt - bästa julklappen! Han drog som en galning genom vattenpölarna så det stänkte lera över oss, även om jag egentligen tänkt skritta runt pölarna, haha.
Hann även jogga innan det bar av till mormor och morfar för det traditionella  julfirandet med julmat, Kalle Anka, julfika & julklappar. Är supernöjd med mina julklappar, tänkte visa er dem i ett inlägg här när jag fotat dem. 

Nu i kväll har vi haft lite julmys här hemma vid vår egen gran samt tagit in hästarna. Diara var riktigt vild när jag skulle gå en liten runda med henne innan hon fick gå in, skuttade runt och nästan småstegrande lite. Överskottenergi så att det bubblar ur öronen på henne, haha. Vi brukar alltid gå en liten sväng med henne 1-2 grr/dag även att hon går i sjukhage nu då hon inte kan röra mig så mycket där. Hästarna fick även ett julknäckebröd (eller juläpple i Diaras fall då knäckebröd inte faller damen i smaken) och det uppskattades!


Hoppas att ni alla haft en superhärlig julafton! Kramizar ♥


Några bilder på Wilma i dag hos mormor och morfar:

     

Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14 15
16
17 18 19 20
21 22
23
24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards