Stangen

Alla inlägg den 19 december 2015

Av Emma - 19 december 2015 20:58

Rubriken breskriver kortfattat min dag i dag, här kommer den långa versionen:


Julklappsshoppingen är väldigt skön att vara av med då jag hatar att vara på stan. Men jag fick hem allt jag skulle ha, tänker dock inte skriva något om det här då mina kompisar kanske läser och det vore ju olyckligt, hehe. Spanade också in de nya paljett grimman Hööks har fått in. Den ska jag önska mig i julklapp av Amanda, tänkte jag. Hon kommer nog gilla att ge något till Emilio i såna fall, hihi. Såhär ser den ut:

 

Provade även ridstövlarna jag suktat efter ett tag och ja, de var lika sköna som de såg ut. Vill haaaaa!

 


Första ridningen i dag bestod av en fartfylld uteritt på Kiwan ihop med pappa & Zorro. Kiwi var seriöst lite smått galen. Hon satte upp sin lilla näsa och drog i väg. Då är det ingen idé att ens försöka bromsa henne. Hon stänger av den funktionen. Så det gick otroligt fort vilket även taggade Zorro som la in värsta bockserien med pappa, haha. Crazy horses!


Sen var det lille Emilios tur och honom hoppade jag lite med då det hunnit bli för mörkt för skogen. Stangsehoppning helt enkelt! Han tyckte det var jättekul och speedade runt så att sanden sprutade, haha. Här kommer ett kort klipp på några av de mer civiliserade skutten (innan han busade igång ordentligt för det har jag tyvärr ingen film på då minnet på telefonen tog slut...):


Diara fick förresten komma ut ca 1-2 timmar i en sjukhage i dag där vi höll henne under uppsikt. Hagen är för liten för att springa i men tillräckligt stor för att hon ska kunna gå omkring ordentligt och beta lite här och var. Den är dessutom ganska torr vilket förhoppningsvis inte ska locka till rullning då det inte finns massa lera utan bara gräs och lite grus. Så där kommer hon få tillbringa lite tid nu de närmaste veckorna, iaf som planerna ser ut nu men det ändrade ju sig kvickt förra helgen som ni vet... ;)


I mon ska jag lyckas hinna rida både Emilio och Kiwi innan Victoria kommer vid 11. Vi får se om jag hittar en annan lösning eller som jag helt enkelt bara får effektivisera mig lite (läs: mycket). Sen ska jag och Victoria rida dressyr ihop på Zorro och Dora.

Efter all ridning ska jag jogga och sen helst hinna äta nåt innan jag cyklar över till Victoria för att byta julklappar. Fullt ös helt enkelt, men det är skönt att inga läxor och prov ska planeras in. ;) 

Vi hörs i morgon! ♥

Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14 15
16
17 18 19 20
21 22
23
24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards