Stangen

Alla inlägg den 26 december 2015

Av Emma - 26 december 2015 22:44

Då var sista juldagen över och därmed även sista julmaten för i år. Tur att skinkan finns kvar så att man kan ha den på mackan iaf...

Anyway, i dag har jag ridit dressyr med Kiwi. Mamma hade lektion för mig och pappa. Båda hade problem med farten, fast åt olika håll. Ni kan nog gissa vem som var segast? Just det, Zorro såklart, haha. Kiwi var, förutom att hon bara vill öka hela tiden, hyfsat fin och mjukare än vad hon brukar. När jag red igenom LB:1 med henne känse jag dock att jag saknade Diara lite extra, hehe. Avslutade med att testa lite förvänd galopp vilket gick bättre än förväntat. Finaste Kiwan.

Efter ridningen joggade jag en sväng. I dag körde jag en väldigt kuperad runda, och då menar jag inte kuperad som mycket upp- och nedförsbackar för det har alla mina rundor, utan att den till större delen går inne i skogen när både stenar, stubbar, grenar och hala rötter gömmer sig under mossan. Det gäller att ha 100%(gärna 200) koll på var man sätter fötterna för varje snedsteg kan, om man har otur, leda till en bruten fot. Ändå tycker jag att denna sorts träning är mycket roligare än när man maler uthållighetsträning på en grusväg eller springer intervaller i en backe. Man tränar ju både hjärnan och benen samtidigt då man måste vara kvicktänkt och spänstig. Tempot kan man välja själv. Antingen är man lite förnuftig och tar det hyfsat lugnt eller så är man som mig, tänker yolo och gasar på samtidigt som man hoppas att man hinner planera sin väg fram för sig bland alla ojämnheter. Ni får själva avgöra vilket som är smartast...

I mon är det bara Emilio som ska gå och jag ska inte jogga, en lugn dag alltså. Det ska bli skönt!
Sov gott i natt.

Gammal bild på Kiwan:

Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14 15
16
17 18 19 20
21 22
23
24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards